Dator/Data problem? ställ frågan här.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #61
    sitter just nu med logitech 510 och bra kvalite ligger nåtsånär i handen sitter egentligen fel med fingrarna.
    istället för 1 finger har jag 2 fingrar på högersidan en kvarleva sen ja satt med amiga.

    om logitech nu hade haft mjukvara för musen min hade ja haft en knapp för att förstora fönster, 1 för att scrolla neråt, 1 för att stänga fönster och 2st för att gå framåt/bakåt när man surfar till exempel.

    en del butiker har ju möss framme man kan känna på kan ju va nåt.

    logitech tillverkas i kina men är inget skräp utan är kvalite.
    har 3 år garanti på min mus till exempel.
    510 som har jag har en udda form för att passa just högerhanden.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #62
      Ursprungligen postat av y0da
      Om jag inte missminner mig så finns det väl i registret vart program ska ligga? "Default program path="E:\Program Files\" eller nått i den stilen?
      nåt sånt ja funkar ju överlag helt ok.

      fick en länk nyligen jag inte ens tog i med virtuell tång.
      beta program från microsoft som ska ta bort virus spy/ad ware och dylikt.

      nä microsoft gör allt för komplicerat så de blir bara enm assa strul av de
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • y0da
        • August 2005
        • 1697

        #63
        Microsoft malisius software remover, lr vad det nu heter..
        Lyckades faktiskt installera betan.. HELVETE va surt det var. Datorn jobbade i 110% hela tiden, programmet buggade och låste sig. Sen kom det upp lite när det kände för det och började söka efter program. Helt totalt värdelöst!
        Nu får jag påminnelse från windows update om att jag ska installera det på alla datorer.. pfft..
        Microsoft gör en kass webbläsare som tillåter sidor att installera spyware, för att avhjälpa programmet gör de en kass remover till dessa program.. bra jobbat.
        En annan lösning kan ju vara firefox kanske
        http://www.y0da.se

        540L SA

        Kommentar

        • y0da
          • August 2005
          • 1697

          #64
          Mjo.. t.ex. elgiganten har ju massvis med möss framme som man får känna på. Men jag tycker ingen av dessa är speciellt bekväma. Får rådfråga min leverantör i Nässjö när det blir dags
          http://www.y0da.se

          540L SA

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #65
            är själv väldigt skeptisk till att använda vissa program från microsoft.
            firefox funkar bra mycke goare för min del än ie.
            vill jag ha en ad/spy ware remover väljer jag lavasoft adware och spybot search&destroy som är gratis och har flera år på nacken så dom har haft tid på att förfina programmen.

            men väldigt mycke skit slipper man bara man är lite försiktig.

            f*n också skulle vilja haft fjärrkontroll till handfatet i badrummet.
            kattan sitter där å slår på kranen för inget vatten kommer
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • y0da
              • August 2005
              • 1697

              #66
              Jao. Kör själv lavasofts program. Kör det typ varannan månad, det plockar väl bort 2-3 program eller så. Känns rätt stabilt hemma

              I somras var jag förresten och åkte i ullricehamnstrakten (bortåt blidsberg/trädet). I en utav byarna där så hitta jag ett hus där det stod "lavasoft" i alla fönster på övervåningen. Det var skrivet exakt som deras namn (likt loggan uppe till vänster på deras sida www.lavasoft.de).
              Ligger de där ute mitt i ingenstans?? kan det stämma? Blev mäkta förvånad.
              http://www.y0da.se

              540L SA

              Kommentar

              • heljis

                • June 2003
                • 1150

                #67
                Jag har ett problem med min dator: Så fort jag försöker öppna en videofil av något slag, vilket som helst, hänger sig datorn och det enda som hjälper är att trycka på resetknappen.
                Det händer även när jag ska se film online, tex julpyntsfilmen här i forumet har jag inte kunnat kolla på.
                Jag har win xp pro, 1024 ram, asus motherboard. Det har fungerat förut.

                Är det bara format D: som gäller eller? Skulle vääääldigt gärna slippa det
                Martin Heljedal

                They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                Kommentar

                • Raven
                  • February 2005
                  • 15385

                  #68
                  heljis kan du kolla om hårddisklampan lyser när de händer ?

                  finns en defekt i windows som gör att vissa videofiler läses igenom från början till slut och slöar ner en dator nåt grymt och kan uppfattas som att den hänger sej för den som inte har tålamod att vänta dom 2-3 minuter det ibland kan ta att ens få en reaktion från datorn.

                  skulle de va så att hårddisklampan lyser är det rätt lätt att åtgärda men återkom när du kollat de

                  oja har du gjort nån ändring i windows på sistone typ avinstallerat/installerat program ?

                  rensat registret nån gång(tror inte de )
                  ett program som gör det men läs först innan du gör nåt.
                  varit med om en som raderade alla "duplicate files" och fick installera om windows då de haverera.
                  Senast redigerad av Raven; 24 November 2005, 11:16.
                  LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                  Faktatråd Om AkvarieVatten
                  Växtakvaristernas Paradis

                  Kommentar

                  • heljis

                    • June 2003
                    • 1150

                    #69
                    Ursprungligen postat av Raven
                    heljis kan du kolla om hårddisklampan lyser när de händer ?

                    finns en defekt i windows som gör att vissa videofiler läses igenom från början till slut och slöar ner en dator nåt grymt och kan uppfattas som att den hänger sej för den som inte har tålamod att vänta dom 2-3 minuter det ibland kan ta att ens få en reaktion från datorn.

                    skulle de va så att hårddisklampan lyser är det rätt lätt att åtgärda men återkom när du kollat de
                    Ja, röda lampan blinkar som tusan. Men jag undrar om den verkligen inte låser sig, för om jag lyssnar på mp3or så "låser sig" ljudet också och står och hackar i en slinga på 0.05s kanske

                    oja har du gjort nån ändring i windows på sistone typ avinstallerat/installerat program ?

                    rensat registret nån gång(tror inte de )
                    ett program som gör det men läs först innan du gör nåt.
                    varit med om en som raderade alla "duplicate files" och fick installera om windows då de haverera.
                    http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
                    Jag har tagit bort vissa tjänster i datorhantering -> tjänster och program. Jag antar att det har med det att göra. Rensat registret har inte gjort nej, och är inte så pigg på det heller
                    Martin Heljedal

                    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                    Kommentar

                    • y0da
                      • August 2005
                      • 1697

                      #70
                      Har haft snarlikt problem på en av mina burkar. Jag ominstallerade(/uppdaterade) drivrutinerna till grafikkortet. Sen dess har det funkat smärtfritt

                      Testa annars en annan spelare och se om det funkar bättre där. Kan ju vara något meck med någon codec också. Testa VLC www.videolan.org med den spelaren behöver du inga codecs.
                      http://www.y0da.se

                      540L SA

                      Kommentar

                      • heljis

                        • June 2003
                        • 1150

                        #71
                        Ursprungligen postat av y0da
                        Har haft snarlikt problem på en av mina burkar. Jag ominstallerade(/uppdaterade) drivrutinerna till grafikkortet. Sen dess har det funkat smärtfritt

                        Testa annars en annan spelare och se om det funkar bättre där. Kan ju vara något meck med någon codec också. Testa VLC www.videolan.org med den spelaren behöver du inga codecs.
                        Tack för tipsen! Dock spelar jag en del emellanåt så jag har garanterat de senaste drivisarna till kortet.
                        Ang spelare så händer samma sak oavsett vilken spelare jag använder. vlc har jag aldrig ens fått att fungera :/
                        Martin Heljedal

                        They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          #72
                          Ursprungligen postat av heljis
                          Ja, röda lampan blinkar som tusan. Men jag undrar om den verkligen inte låser sig, för om jag lyssnar på mp3or så "låser sig" ljudet också och står och hackar i en slinga på 0.05s kanske
                          skulle datorn hänga sej så försvinner oftastl judet också.
                          i detta fallet blir hårddisken överbelastad och hinner inte ens med att ladda in ny data från mp3an.
                          kör du winamp går det att ställa in hur mycket minne dke skall använda när den laddar.
                          har ställt in min att ladda alla mp3or under 12mb rätt i minnet.

                          Rensat registret har inte gjort nej, och är inte så pigg på det heller
                          läs på å gör det är min rekommendation.
                          när jag gjorde de på min xp32 installation så gick den från seg å slö till mycket snabb ich alert.
                          när man pysslar med program läggs stora mängder data in i registret och det måste datorn gå igenom när den arbetar även om programmet som lagt in det är avinstallerat.
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Raven
                            • February 2005
                            • 15385

                            #73
                            heljis, du kan ju titta lite på dessa 2 länkar men var försiktig.
                            misstag i registret kan haverera windows efter vad jag hört, röjt runt ordentligt där själv och aldrig råkat ut för några problem hittills.


                            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                            Faktatråd Om AkvarieVatten
                            Växtakvaristernas Paradis

                            Kommentar

                            • y0da
                              • August 2005
                              • 1697

                              #74
                              Ursprungligen postat av heljis
                              Tack för tipsen! Dock spelar jag en del emellanåt så jag har garanterat de senaste drivisarna till kortet.
                              Ang spelare så händer samma sak oavsett vilken spelare jag använder. vlc har jag aldrig ens fått att fungera :/
                              Okay .. surt!
                              Har du tillgång till något annat grafikkort som du kan testa med? Kanske även ska testa att skruva ur ljudkortet (eller inakvitera i bios om du har ett integrerat kort) och se om det gör någon skillnad. Det är väl inte helt ovanligt med krockar mellan dessa. Skulle det funka kanske du kan mecka med irq's eller så. Eller testa att byta fysisk plats på ljudkortet (om du inte har integrerat)

                              Det som raven säger är också fullt möjligt. Dock borde det ju inte hända så på alla filer i så fall. En sån liten film som den med ljusslingan borde ju starta direkt.
                              Om du bara har testat att köra den online så kan du ju testa att lägga den på hårddisken för att se om det funkar.
                              Annars kanske det är någon codec som strular? Testa att lägga in nått paket vetja. Finnes på www.doom9.org
                              http://www.y0da.se

                              540L SA

                              Kommentar

                              • SeanChai
                                • May 2005
                                • 498

                                #75
                                ...varför är alla så insnöade på vlc??? =) wmp räcker långt utöver den vanlige användaren, iaf enligt min mening. med codecpack så täcker den säkert 99,9% av alla filmer man vill titta på. har testat vlc men gillar det inte. för den sista delen av film man vill titta på funkar väl vlc =/


                                sen för övrigt så tycker jag erat snack om möss är helt underbart vissa stunder, dock tror jag många som inte är så insatta fattar noll =) logiteck mx 1000 kör jag med, tycker det var bästa valet för en mus för både spel och normalt surfande, jag saknar inga knappar på den heller, kan göra allt jag vill och mer därtill. den går även att köra på alla ytor som jag testat, spelar ingen roll vad det är, även icemat funkar den på, där har inte optiska något att göra, inte ens svarta icemats är ok.

                                jaja, vet inte om jag hade något att tillägga men ville bara få tiden att gå så lunchen närmar sig lite snabbare =)

                                // SeanChai
                                Min Zon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...