Visa fullständig version : Amano utmanad!
Äntligen är det någon som tar upp kampen mot Amano och hans svulstiga,kvasifilosofiska akvarieinteriörer.Kontemplera hur termometerns lodräta linje med den röda accenten kontrapunktiskt korresponderar mot den svarta triangulära skalaren.Begrunda hur luftbubblornas distribution verkar vara resultat av någon fördold stokastisk process.Beundra den ekvidistanta utplaceringen av växterna.
http://img.photobucket.com/albums/v298/c0rrosion/fishpics/newtank.jpg
Personligen skulle jag vilja kalla stilen för nymanikeism men du har kanske andra förslag?
<<<(^;>*
Haha usch jag får dåligt samvete att jag faktiskt fnissade lite, men det ska ju också sägas att jag också började sådär =D
Kjell Fohrman
2005-09-15, 10:48
:D
Alla är vi barn i början - nu väntar vi bara på ett foto av ditt akvarie Harbard :p- eller är det kanske ditt som är på fotot;)
Jag tycker det är elakt, harbard, att hänga ut folk på det sättet. Det kanske är nån unge som gjort så gott han/hon kunnat.
PatrikMalmo
2005-09-15, 12:42
Mm, sådär såg ens egna kar ut i början... men just det karet blir bättre med tiden, ser väldans nytt ut med luftbubblorna på framrutan. :) Helt klart ska man starta någonstans, men jag tror det är uppmuntran som behövs - när man ärligt kan säga att det där var bra till personen som slitit med sitt kar som nybörjare, då är det tjusigt. Bättre ett akvarium i hallen... än inget alls. :)
Hilsen,
P
Jag vet inte hur gammal personen är, men jag börjar bli ganska säker på att det är en tjej och hon är inte ett barn:
http://www.livejournal.com/users/c0rrosion/429168.html#cutid1
Inte det vackraste jag sett men inte det fulaste. Ett par ordentliga bakgrundsväxter eller något annat som bildar en bra bakgrund och ett par riktigt vackra fiskar så skulle det vara helt ok (ser iof ut att vara ett väldigt litet akvarium så fisk utbudet begränsas klart lite)
lol, det var lite kul för jag förväntade mig nått spektakulärt. tyckte iof. att det var lite överdrivet komplicerat i din beskrivning!
Ok, att det är en vuxen människa, eller kanske hennes unge, men ändå. Att länka till ett foto helt anonymt, och sen sitta och ha roligt på hennes bekostnad i ett officiellt forum tycker jag tyder på antingen dålig uppfostran eller ren smaklöshet.
LOL hehehe... roligaste hittils hehehehehehe
Jo - jag gillar akvariet,då jag tycker att man skall få inreda som man vill.Mitt inlägg var en mild drift med dom som med hjälp av Euklides och Buddha ställer upp bestämda regler för hur akvarier (och speciellt växtakvarier) skall inredas och gärna teoritiserar om det.Min egen akvariestil skulle kunna kallas "bortglömd köksträdgård".Så fort jag lagt fast de geometrisk-filisofiska principerna återkommer jag i frågan :-)
Här är webbsidan med fotot (som dock ligger på annan server): http://www.livejournal.com/community/1fish_2fish/440499.html
/Termen "nymanikeism" finns inte enligt principen "det som inte kan hittas med Google existerar inte".Blir skoj att se om sökmoterna uppsnappar detta ord./
<<<(^;>*
PatrikMalmo
2005-09-15, 20:23
Tja. Vill man vara stygg så finns det ju rätt olika smak i USA och i Europa. Många amerikanska kar tycker jag rent ut sagt är förskräckliga, men de som visar dem är mäkta stolta över dem. Ser ingen anledning till att ha roligt på deras bekostnad, då smaken är som röven - klöven (uttalas på Göteborgska).
Nåja. Uppmuntra folk till att ha kar och testa saker. Fint så.
Hilsen,
P
är man själv nöjd med utseendet och fiskarna trivs å mår bra så spelar de inte nån roll egentligen hur det ser ut.
Jag hittade en alldeles fantastiskt sunkit bild på min balja :)
Haha. de e skönt när man kan bjuda på sig själv!
Sen vet ju de flesta här att dina växter är LITE schysstare nu:rolleyes:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.