Visa fullständig version : hur ska neontetrorna få mat?
jag har i kväll matat 3 ggr!! jag tycker det är helt åt skogen för mycket,men mina neontetror får ingen mat om inte flingorna faller ner till botten,dom vågar inte upp till ytan där mina hungriga mollysar och svärdisar håller till. Vad göra? hittar dom små mat i allafall? jag brukar mata på eftermiddagen när jag kommer hem från jobbet och på helgerna en gång på morgonen.
Mata 2gnger om dagen hur länge har du haft dom ? Och hur många är dom ?
Dom är 12 st och jag har haft dom i tre dagar,mina förra dog av nitrtiförgiftning så jag fick nya.
Jaha der tar tid för dom att bli vana vid akvariet mina var exakt likadana i 2veckor . Nu så kommer dom fram och tar mat . Som sagt dom MÅSTE bli vana vid akvariumet och dess invånare.:)
Fisktjejen
2005-09-04, 20:39
Har hört att man kan ta en nypa flingor och doppa i vattnet innan man släpper dem så då sjunker de snabbare. Mata inte så mycket om du ska undvika nitrit igen!
mm..jag ska nog inte ge dom så mycket. dom får en till två ggr om dagen,sen så är det bra:)
Jag gör oxå så, om jag ser att ingen mat åker ner, att jag tar lite mellan två fingrar o släpper nere i vattnet så sjunker det. men jag tycker det åker ner mat ändå eftersom det är bra tryck i utblåset från pumpen.
Lissie
Fortsätt mata 2ggr per dag så ska du se att dom äter tillslut.
Mina dvärgguramisar tog 1 vecka på sig innan de vågade äta...
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.