Visa fullständig version : Kamplek nr 3 misslyckad
DjHypnoz
2005-08-07, 23:01
tjo!
våran avelshane lekte i dag för 3:de ggn, men när jag kom hem nu såg jag att hanen ätit upp alla äggen.. snacka om besviken :/
vad kan detta bero på?
Gamla hanar brukar ofta göra så. Byt till en yngre :)
DjHypnoz
2005-08-08, 17:29
vi har ju med samma hane för bara för 1 månad sen lyckats få till 2 fina kullar? menar du verkligen att en månad kan göra skillnad, då med tanke på att han nu isf skulle ha blivit för gammal??
En månad kan var för tidigt, kanske behöver han mer vila efter 2 lekar. Fiskar & andra djur kan känna på sig när en kull inte har optimal chans att klara sig, tex om han själv inte är i tillräckligt bra kondition för att vårda & skydda yngeln eller kanske var det något som inte stämde i akvariet m.m.
Många kanske men det är alltid svårt att veta varför ett djur uppför sig på ett visst sätt. Mitt tips är att låta hanen vänta MINST 1mån, hellst 2 & sedan försöka med en annan hona. Under vilan kan du försöka få honom i så god kondition som möjligt, mata han ofta(2grr/dag) men mycket små portioner av svarta mygglaver, artemia & ev mysis.
Hoppas att det löser sig.
Mvh/ Anna Karlsson, Braås
En månad kan var för tidigt, kanske behöver han mer vila efter 2 lekar. Fiskar & andra djur kan känna på sig när en kull inte har optimal chans att klara sig, tex om han själv inte är i tillräckligt bra kondition för att vårda & skydda yngeln eller kanske var det något som inte stämde i akvariet m.m.
Många kanske men det är alltid svårt att veta varför ett djur uppför sig på ett visst sätt. Mitt tips är att låta hanen vänta MINST 1mån, hellst 2 & sedan försöka med en annan hona. Under vilan kan du försöka få honom i så god kondition som möjligt, mata han ofta(2grr/dag) men mycket små portioner av svarta mygglaver, artemia & ev mysis.
Hoppas att det löser sig.
Mvh/ Anna Karlsson, Braås
Det är lite åt de hållet vi spånat om också..att de va för tidigt..så de e gödning på G... möe fet go mat i ett eget kar tänkte vi ..
Tackar för synpunkter...
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.