Visa fullständig version : Någon Kampfisklekskunnig? - Skumbo...men...
Iit_mutt
2005-07-29, 18:58
Idag började min ena hane, bara appropå absolut inget alls bygga skumbo. Saken är den att i just det karet är honorna (enligt mig) små (som i unga).
Så nu till tanken; skulle det kanske vara ide att flytta över dom andra 3 kampfiskhonorna (som jag har i andra karet) till detta karet (dessa är betydligt större)? Allt givetvis för att maximera chanserna till småttingar
OCH...en fråga jag haft långt innan detta hände. Om nu det blir smått och det blir hanar där bland...när måste man börja skilja dessa åt?
Idag började min ena hane, bara appropå absolut inget alls bygga skumbo. Saken är den att i just det karet är honorna (enligt mig) små (som i unga).
Så nu till tanken; skulle det kanske vara ide att flytta över dom andra 3 kampfiskhonorna (som jag har i andra karet) till detta karet (dessa är betydligt större)? Allt givetvis för att maximera chanserna till småttingar
OCH...en fråga jag haft långt innan detta hände. Om nu det blir smått och det blir hanar där bland...när måste man börja skilja dessa åt?
Ja anser du att dina honor som är i där nu inte är könsmogna, så kan de nog vara en god ide att flytta över några som är de!! tror du inte de!? :p
Skule tippa på att de e dax när dom är kanske 2-3 mån...
Iit_mutt
2005-07-30, 02:03
Jo jag vill ju gärna tro det. Men då jag inte har någon exakt ålder på dom och jag dessutom inte direkt vet när dom blir könsmogna så. Men Jo, det känns allt som om honorna får byta kar med varann imorgon...vi får väl se hur det går här sen :)
JAg skiljde några av mina hanar åt när dom va ca 5mån. sedan hade jag ca 10hanar som gickt tilsammans tills dom såldes 7-8Mån gamla så dom särade jag aldrig på.
JAg skiljde några av mina hanar åt när dom va ca 5mån. sedan hade jag ca 10hanar som gickt tilsammans tills dom såldes 7-8Mån gamla så dom särade jag aldrig på.
När ser hanarna ut som en vuxen fisk!? typ med fenor å så menar jag..!? 5mån låter ju bra..då behöver jag inte tänka på att skilja dom än på ett tag..
jo. men man ser när dom slåss på allvar, och det blir mycket gnabb mellan dom. Då beror det ju på hur många dom är. har man bara några kanske 10st så kan man ju lätt sära på alla. Men jag hade 50st så jag kunde inte sära på alla dom.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.