handdator

Visa fullständig version : B T N moduler

jjj
2005-07-17, 19:10
Hur fungerar btn modulerna?
1 Passar alla mot varandra eftersom det inte står att t ex A passar med L eller T osv..
2 Har sett att man kunde beställa billigare via NCS om man var medlem. De anger ex att modulen heter R46A och
R64B. På BTN hemsidan kallar de bara modulerna R .
Som oinvigd blir man förvirrad.
Tacksam för hjälp JjJ

Kjell Fohrman
2005-07-17, 20:06
1/ Nej de olika modulerna passar inte exakt ihop utan man får pussla en del och sedan målar man akvariest baksida svart så att mellanrummen mellan modulerna ser ut som hålor/grottor
2/ Det NCS erbjöd sina medlemmar till ett extra rabatterat pris var det s.k. woodrocksystemet http://www.backtonature.se/sweden/woodrock.html som är hela bakgrunder men i sektioner.

jjj
2005-07-17, 20:48
Tack för det svaret!

Det är bara att göra slag i saken och bli medlem tror jag, BTN har varit allt för dyrt, men jag tror att det börjar bli svårt att stå emot.

jjj
2005-07-17, 21:21
Hmm. MKT intressant filter system. Jag undrar dock
om det är svårt att rengöra filtermassan? Är det ett bra filter för ett Ciklidakvarium (120x50)
MVH Jocke

Kjell Fohrman
2005-07-17, 21:38
Hmm. MKT intressant filter system. Jag undrar dock
om det är svårt att rengöra filtermassan? Är det ett bra filter för ett Ciklidakvarium (120x50)
MVH Jocke
Eftersom filtermassan är så stor så behöver den i princip aldrig rengöras. För säkerhets skull kan man ju dock ha ett förfilter och det blir ju väldigt lätt att rengöra.
Den funkar väl för alla slags fisk.

Det är bara att göra slag i saken och bli medlem
Det gör du helt rätt i - själv har jag varit medlem sedan 1978 och det har varit värt varenda öre jag betalt genom åren.