Visa fullständig version : Inrett 105L nu! Vad tycks?
Jag har inrett mitt 105L nu, snacka om kul att få inreda ett så pass stort akvarium! :) Nåja en bild finns här:
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=172702&gid=353596
Vad tycks?
Växterna är fortfarande små och jag ska köpa någon mer och ha bakom roten.
gladhertha
2005-06-28, 21:12
Haha MKT MER VÄXTER! Annars är det fint. Och gärna en större rot. Har sj ett 112l å vet att man kan proppa in mkt mer en så! ;);)
hehe. Jo men växterna är så dyra och jag är arbetslös :) Dessutom så växer dom väldigt fort enligt min erfarenhet, men du har rätt och jag ska skaffa fler. Roten, ja. Denna roten fick jag för mina kampfiskar och det var den största han hade. om jag går på den andra djuraffären så får jag betala säkert 250kr för en något större rot, dom är svindyra där :D
Men det är ju en början, jag kommer att stoppa i mer allt eftersom jag får råd :)
gladhertha
2005-06-28, 21:23
Jo, pengar...Tidens vägledare http://www.zpet.se/forum/images/smilies/wink.gif Men i början blev de mest pappa som tog hand om min budget [:I]
Haha MKT MER VÄXTER! Annars är det fint. Och gärna en större rot. Har sj ett 112l å vet att man kan proppa in mkt mer en så! ;);)
Inte så värst mycket mer växter i min mening...ser ju bara grötigt ut med massa väter...tacka vet ja stilrena steniga ciklidkar :p
Redbullen
2005-06-29, 15:29
Helt ok....kanske någon lite mer lågväxande liten växt...Kanske en eller flera små stenar, en rot....Iallafall en blå eller svart bakrund...
Jag har lite svårt för kar när man ser väggen bakom.
Antingen köper du svart/blå bakrund tror det är 60:- för 1m*60cm
Eller köper du svart hobbyfärg och målad bakrutan på UTSIDAN.
Kostar säkert mindre än svart/blå bakrund och det är lätt att skrapa bort det med rakblad om du inte vill ha de kvar i framtiden
Annars ser det ok ut ..
// Peter
Helt ok....kanske någon lite mer lågväxande liten växt...Kanske en eller flera små stenar, en rot....Iallafall en blå eller svart bakrund...
Jag har lite svårt för kar när man ser väggen bakom.
Antingen köper du svart/blå bakrund tror det är 60:- för 1m*60cm
Eller köper du svart hobbyfärg och målad bakrutan på UTSIDAN.
Kostar säkert mindre än svart/blå bakrund och det är lätt att skrapa bort det med rakblad om du inte vill ha de kvar i framtiden
Annars ser det ok ut ..
// Peter
Jo jag har en bakgrund som jag fick med men jag vet inte om jag ska använda den, det blir så mörkt då..... Dessutom så vill jag få det klart innan jag sätter fast en bakgrund men jag har väl funderat på det, fast vi har så dåligt utbud av bakgrunder här uppe :)
Redbullen
2005-06-29, 16:13
Jo jag har en bakgrund som jag fick med men jag vet inte om jag ska använda den, det blir så mörkt då..... Dessutom så vill jag få det klart innan jag sätter fast en bakgrund men jag har väl funderat på det, fast vi har så dåligt utbud av bakgrunder här uppe :)
Okey....jag vet inte vilka fiskar du har men jag vet att mina har ibland blivit smått stressade av att dom inte har något "bakom ryggen"
Att det är fri insyn från front och bak liksom...
Bakrunder i all ära med motiv på, själv tycker jag att en svart solid bakrund gör sej bäst..
// Peter
.., snacka om kul att få inreda ett så pass stort akvarium! :)
:D :D Kommer du och hjälper mig inreda mitt nya 600l?
gladhertha
2005-06-29, 16:42
JAG VILL! JAG VILL! [:-92]
gladhertha
2005-06-29, 16:44
Du kan ju titta in på min zoon och titta på bilder på mitt 112l. Även om det är lite ändrat med växterna nu. :D
sunkan aspidoras
2005-06-29, 16:47
jovars! men jag tycker du ska ett te ma att följa...och mer växter i bakgrunden och ett mycket finkornigare grus 2-3 mm
sunkan aspidoras
2005-06-29, 16:50
blir inte grötigt om man tänker till och inte blandar för många sorter... blir jäkligt snyggt!!! ( 8
Hehe! Jo det skulle vara kul! Men lite långt att fara från Piteå bara för det :D
jovars! men jag tycker du ska ett te ma att följa...och mer växter i bakgrunden och ett mycket finkornigare grus 2-3 mm
Jo jag hade först tänkt inreda det naturligt för Dv gurami men det var innan jag kom på hur det ser ut där dom lever, kände inte för att slänga i lera mm i akvariet :D
Jag lyssnade på affärsinnehavaren när jag köpte gruset, och han tyckte att detta är den bästa storleken för växterna annars skulle det bli för kompakt. Men just gruset är jag själv ganska nöjd med. Men jag håller med om mer växter i bakgrunden, ska fixa det så fort jag får pengar och affären får in mer växter (han hade så fula när jag var dit senast), och det är bara från den affären jag vågar köpa växter, den andra har så mycket sjukdomar i sina akvarium.
Du kan ju titta in på min zoon och titta på bilder på mitt 112l. Även om det är lite ändrat med växterna nu. :D
Snyggt! Men vad är den där växten med långa, smala och lite skruvade blad för någon? Så jätte läcker ut!
Vad avis jag blir för att ni har så bra utbud på växter! :p
Nu har jag köpt och planterat några nya växter men fick inte tag på någon ny rot, dom är ju löjligt dyra! :)
Inte så värst mycket mer växter i min mening...ser ju bara grötigt ut med massa väter...tacka vet ja stilrena steniga ciklidkar :p
Jag håller med! Skall var stilrent. Snyggast så :)
gladhertha
2005-07-10, 15:52
Snyggt! Men vad är den där växten med långa, smala och lite skruvade blad för någon? Så jätte läcker ut!
Måste vara min skruvvallisneria du menar. Ett fynd på Akvarielagret. Köper nästan alla mina växter där! :)
MagicFingers
2005-07-10, 16:54
att alla som är på zoopet skall ta tillfället i akt och kolla in annonserna då och då... vet att jag själv skulle kunnat gjort många fler glada här om dom bara skickade ett mail och frågat om jag hade något kvar, nu gick dom ist till en surgubbe i en akvarieaffär för en spottstyver...
men men,,,, hoppas det växer på i mitt nya 540 så kan vi kanske glädja några framöver.
Måste vara min skruvvallisneria du menar. Ett fynd på Akvarielagret. Köper nästan alla mina växter där! :)
Jag fick tag på en! Gissa vad jag är lycklig, hoppas bara att den överlever, den var inte så stor (längst till vänstra hörnet på det nya kortet). Säg gärna vad ni tycker nu (med undantag mot att det skulle behövas en större rot för det vet jag men har inte råd med en som kostar 500kr :p)
gladhertha
2005-07-10, 20:36
Kul att du fick tag på den! Visst är den fin? :) Jag får kapa min rätt ofta serru! ;) snabb skit
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.