Visa fullständig version : Stenrös i akvariet?
Funderar på att göra ett "stenrös" i mitt 105L. Men vet inte vad jag ska välja för färg på stenarna ljusa (vita, rosa) eller mörka ( granit, grå), finns det några "regler" att följa för att det ska bli fint. Jag är den sämsta inredaren som finns, så jag vill gärna ha lite tips :)
Redbullen
2005-06-26, 23:02
Funderar på att göra ett "stenrös" i mitt 105L. Men vet inte vad jag ska välja för färg på stenarna ljusa (vita, rosa) eller mörka ( granit, grå), finns det några "regler" att följa för att det ska bli fint. Jag är den sämsta inredaren som finns, så jag vill gärna ha lite tips :)
Färgerna är lite svårt så.....kan köra blandat och testa
Är de gäller inredning så är jag inte heller så hajj på det.
Så jag brukar göra lite impulsinredning.
Ner med handen med en sten, titta uppifrån och lägg den på ett ställa, ta nästa sten och lägg den på eller vid sidan.....inte tjuvkika genom frontglaset..
Så brukar jag bli ganska nöjd iallafall, annars är risken för att det blir för planerat
Typ som om stenanra ligger fint och perfekt plaserat, det ser lite tillgjort ut
Som sagt......testa med olika färger på stenarna och "impulsinred" :D
// Peter
Kjell Fohrman
2005-06-26, 23:11
Nu handlar ju mycket om smak och den varierar ju från person till person så jahb tycker du skall välja stenar efter vad du tycker är snyggt.
Själv föredrar jag enhetlighet och skulle aldrig få för mig att blanda olika typer av stenar.
När jag lägger ner stenar försöker jag hitta såna som dels är likadana i färgen och som stämmer med bottenfärgen. T ex om jag har rådagrus så letar jag efter rödare stenar och i kar med svart sand så blir det kolsten, skiffer eller andra svarta stenar. Men det är hur jag gör det ;) Jag plockar alltid fickorna fulla med sten när jag är ute och går.
Men du ska göra så du blir nöjd själv.
Okej tack för svaren!. Jo jag ska testa mig fram men det är alltid kul med andras åsikter :) Har ett perfekt ställe att plocka sten från alla storlekar, färger och former så nu kommer jag att få beslutsångest! :D kan aldrig bestämma mig!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.