Visa fullständig version : Har stor blir dammen med 3*4 m plast?
Hittade PVC plast på en blomster affär i närheten av där jag bor. Men den var bara på 3*4 meter. Tanken är att jag ska ha en damm som är c.a 1 M på det djupaste? Ska ha 3 små guldfiskar i den. Dom ska även helst kunna stanna över vintern. Hur räknar jag ut hur stor dammen blir med 3*4 M? / Tacksam för halv snabba svar..
Hittade PVC plast på en blomster affär i närheten av där jag bor. Men den var bara på 3*4 meter. Tanken är att jag ska ha en damm som är c.a 1 M på det djupaste? Ska ha 3 små guldfiskar i den. Dom ska även helst kunna stanna över vintern. Hur räknar jag ut hur stor dammen blir med 3*4 M? / Tacksam för halv snabba svar..
Läser man tex här:
http://www.aquainterior.se/upload/file_13.PDF
Så kan man konstatera att det nog inte går att få en så djup damm med en så liten damfolie.
Hur mycket lutning kan du tänka dig på din dam? Det påverkar. i teorin kan du bygga en dam på 1*2m med 1m djup på hela botten. Men det går inte så bra i praktiken. Du moste ha marginal på kanterna. Och vertikala kanter är nog inte önskvärt.