handdator

Visa fullständig version : Hur kommer sig detta???

abborrmaster
2005-03-25, 01:14
När man precis fyllt på akvariet ska man vänta en vecka me o tjacka firrar för att vattnet ska neutraliseras o allt vad det e... ooooooookej... Men vafan, hur kommer det sig att man ba kan släppa nerom när man tömt allt vatten?

Hajar inte =S

mvh

/Simon

Karon
2005-03-25, 04:19
Lite slirigt så här på småtimmarna eller.....;)

jimel
2005-03-25, 08:26
Man tömmer ju inte karet direkt ofta, och har man gjort det så kanske man inte har något annat val än att stoppa tillbaka dom

peppito
2005-03-25, 08:45
Men vafan, hur kommer det sig att man ba kan släppa nerom när man tömt allt vatten?

Du tömmer väl aldrig ett akvarium helt och hållet egentligen. Och om man gör det så skall man om man skall följa konstens alla regler inte stoppa ner fiskarna direkt. Sedan att man då man t.ex. har flyttat och inte har något gammalt vatten kvar men hinkar med fiskar inte har något annat val är väl en helt annan sak. Nöden har ingen lag:)

Lucas_no1
2005-03-25, 09:51
Vad jag vet så kommer fiskarna ligga och sprattla på botten om man släpper ner dom när man tömt allt vatten!

Poseidon
2005-03-25, 09:55
Vad jag vet så kommer fiskarna ligga och sprattla på botten om man släpper ner dom när man tömt allt vatten!
Heheheheehehh...Tror jag määää....Hehehehehehehee

Poseidon
2005-03-25, 10:03
Nääääå ursäkta kunde inte hejda mej...
Men oftast är det inte så farligt att göra så (tömma å fylla på mä nytt)...allt bereor på hur fiskarna ä vana till det. jag byter oftast mer än 50% varje vecka i vissa kar även mer MEN nog om det.
Ex...innan jag flyttade (Å Jag har 17st kar av olika storlekar) så började jag vänja firrarna till att jag gjotde 30% vattenbyte varje dag ungefär en vecka innan allt skulle flyttas...å dessutom sparades filtren igång i ett mindre kar tillsamans med ytterfilterna samt all grus...Tillägas bör...att ingen av mina firrar kom till skada...Med god planering så bör det funka utan problem...

abborrmaster
2005-03-27, 00:00
Nääääå ursäkta kunde inte hejda mej...
Men oftast är det inte så farligt att göra så (tömma å fylla på mä nytt)...allt bereor på hur fiskarna ä vana till det. jag byter oftast mer än 50% varje vecka i vissa kar även mer MEN nog om det.
Ex...innan jag flyttade (Å Jag har 17st kar av olika storlekar) så började jag vänja firrarna till att jag gjotde 30% vattenbyte varje dag ungefär en vecka innan allt skulle flyttas...å dessutom sparades filtren igång i ett mindre kar tillsamans med ytterfilterna samt all grus...Tillägas bör...att ingen av mina firrar kom till skada...Med god planering så bör det funka utan problem...

coolt!

Svar på nån annans inlägg där, det är inte varje dag man inreder ett tomt akvarium o fyller på med nytt vatten heller

tack för svaren, intrycket är - Inga andra alternativ :P :S

/Simon

peppito
2005-03-27, 10:04

Sant :)

peppito
2005-03-27, 10:06
å dessutom sparades filtren igång i ett mindre kar tillsamans med ytterfilterna samt all grus...

Har också god erfarenhet av att starta upp nya kar med gamla filter. Är ett bra råd tycker jag.

abborrmaster
2005-04-14, 23:04
-pling-
ska storstäda akvariet i morrn... ska inte joxa med filtret ;)

/Simon