Visa fullständig version : Regnvatten??
vill pröva på regnvatten för att få ett mjukare vatten.
Behöver man aqatan, gödning osv. dåå?
//Rasmus
vill pröva på regnvatten för att få ett mjukare vatten.
Behöver man aqatan, gödning osv. dåå?
//Rasmus
Regnvattnet lär inte innehålla klor i alla fall :D Däremot vet jag inte hur det är med tungmetaller och sånt. Regnavatten är inte riktigt lika rent i industriländerna. Men jag tror att det går bra utan Aqutan.
Gödning måste du nog tillsätta. Det lär inte vara mycket näring i regnvatten.
smurfmats
2005-02-15, 19:11
vattnet är nog inte så förorenat när det faller men dock när det träffar hustak etc o ner i stuprör, så det ska man se upp med då regntunnor kan förvara mycket skit man inte vill ha i sitt kar... men annars ska det nog vara lugnt..
vattnet är nog inte så förorenat när det faller men dock när det träffar hustak etc o ner i stuprör, så det ska man se upp med då regntunnor kan förvara mycket skit man inte vill ha i sitt kar... men annars ska det nog vara lugnt..
Hej!
Jag kör oxå med regnvatten , som jag dock kolfiltrerar först.Har inte haft några större problem med detta.Kommer dock att investera i ett osmosfilter för att slippa jobbet med filtrering.Kan oxå vara svårt att få tag på regnvatten under denna årstiden när det fryser....
erikthur
2005-02-17, 21:07
Har du pengar att stötta ditt behov av mjukvatten tror jag reverse osmos filter är den idag mest accepterade vägen... Inga erfarenheter själv av detta men så har jag också flyttat från Uppsala till Huskvarna so what... :)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.