Visa fullständig version : Mina ciklider e rädda
Fick i fiskar i mitt kavarium igår. 6st hongi och 6st rödzebra, igår så var dte inge problem dem simam runt överallt i akvariet och var inte alls rädda av sig. men idag så är de jätte rädda, när man går förbi akvariet så gömemr dig sig ine i stenröset, och hongi cikliderna blir nästan bruna.
Är detta ett normalt betende så här i början??
Vill ju inte att fiskarna ska vantrivas.
Kjell Fohrman
2005-01-24, 10:43
Fick i fiskar i mitt kavarium igår. 6st hongi och 6st rödzebra, igår så var dte inge problem dem simam runt överallt i akvariet och var inte alls rädda av sig. men idag så är de jätte rädda, när man går förbi akvariet så gömemr dig sig ine i stenröset, och hongi cikliderna blir nästan bruna.
Är detta ett normalt betende så här i början??
Vill ju inte att fiskarna ska vantrivas.
Det är ganska normalt - var lite snål med matningen så kommer de oftast snart över skyggheten.
okej, ska testa med det. tackar
ebbaliten
2005-01-24, 22:10
Kan även bero på antalet fiskar/liter vatten. Vi hade ett tag bara 6-8st ciklider i vårat 240-liters, de vart väldigt skygga. Sen så köpte vi till 6st till och nu är de aldrig skygga. Men om du har ett akvarium på 250L+- så bör det ju inte vara det, utan testa matningen som Kjell säger.
kan nog vara bådde och. för först ahde jag bara 6st hongi, och de var jätte skygga men sen när jag fick i 6st rödzebra blev det fart på allihopa.
Kan avra attd e är ovana med miljön så här i början oxå
Har du kollat vattenvärdena ?
Kan även vara det.
Ligger ph lite lågt så kan dom bli skygga.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.