handdator

Visa fullständig version : Rekomendation av CO2 reaktor och tillbehör

peterhaack
2004-12-09, 13:51
Jaha då det nu verkar fungerar med mäsk och sådant roligt så undrar jag nu om det finns ngn rekomendation av märket på en CO2 reaktor med tillbehör alltså allt som man behöver till att strata upp seriös med detta CO2
Vilket märke kör ni med?

petnym
2004-12-09, 14:09
Dom flesta som kör med mäsk kör nog bara med en utströmmarsten. Dvs utan en särskild reaktor.

peterhaack
2004-12-09, 14:20
Jag förklarade nog inte så bra jag funderar på att ta steget över till andra sidan och köpa en reaktor CO2 tub osv och jag undrar om det är ngn skillnad på märkena ang reaktorer osv därav vill jag ha tips på en bra fungerande anl. med allt vad som man behöver.

petnym
2004-12-09, 14:45
Jag har bara provat de största reaktorna från Dupla och Aqua Medic som är fyllda med biobollar, och dessa båda fungerar bra. Sen finns det "trappstegs"-reaktorer som säker också fungerar bra om man inte har ett akvarie i XXL-storlek.

peterhaack
2004-12-09, 14:52
Ursprungligen skickat av petnym
Sen finns det "trappstegs"-reaktorer som säker också fungerar bra om man inte har ett akvarie i XXL-storlek.

Glömde akvarium 200liter, 2 st aquarelle 30W, Bottenfilter

Kharn
2004-12-09, 15:03
Hejsan :)

Jag använder Dennerles Cyclon Turbo XL och den fungerar utmärkt till mitt kar som är på ca 800L vatten (välvd framruta så det är lite svårt att beräkna)

Jag var lite granna nervös att den inte skulle klara jobbet när jag införskaffade en MH halogen/ T5 ramp på 1070W men det gick det oxo dock så tog det betydligt längre tid för reaktorn att ta ner PH till värdet där kontrollern stänger av CO2 tillförselen.

Dennerles reaktor måste dock sättas i karet det behöver verken Dupla S eller Aquamedics reaktorer.

MVH Jimmy[:-164]