Drakulla
2004-12-09, 10:39
Har en stor röd Kampfiskhanne som delar akvarium med några Mollies, Zebrabotior, Neontetror och några små Malawi Golden. Cikliderna kommer att få ett stort akvarium framöver. Ingen fisk är på och trakasserar min kampfisk, som för första gången har börjat bygga skumbo igår! Undrar om han kände på sig att det kom 3 nya kamfiskhonor igår som bor i det mindre akvariet!?
Dom här små söta honorna är inte större än 1,5 cm. Hur gamla kan dom vara? När blir dom könsmogna och kan leka? Hanen är ca 4 cm stor nu, så han får väl vänta ett tag på sitt roliga tills honorna har blivit större. Nu undrar jag om dom kan dela akvarie (63 l) redan nu? Eller kommer hanen vara efter dom hela tiden? I det akvariet finns det några Platys, Pansarmalar och 2 grodor. Gott om växter och gömställen.
mvh Drakulla
Dom här små söta honorna är inte större än 1,5 cm. Hur gamla kan dom vara? När blir dom könsmogna och kan leka? Hanen är ca 4 cm stor nu, så han får väl vänta ett tag på sitt roliga tills honorna har blivit större. Nu undrar jag om dom kan dela akvarie (63 l) redan nu? Eller kommer hanen vara efter dom hela tiden? I det akvariet finns det några Platys, Pansarmalar och 2 grodor. Gott om växter och gömställen.
mvh Drakulla