Visa fullständig version : "Överbeskyddande" Black Molly
Iit_mutt
2004-11-20, 15:57
Satt nyss och tittade lite på fiskarna. Då såg jag ett guppyyngel som simmade med neontetrorna, tänkte inte mer på det. Men 2 sekunder senare kommer black mollyhanen (blac kmolly:sarna har med yngel nu i samma kar) och tar guppyynglet i munnen, simmar bort till andra änden av akvariet och släpper ynglet.
Någon som varit med om det? Såg rätt sött ut. I stil med "Men inte ska du väl hänga med neontetrorna, VAD ska det bli av dig då?!?" ;)
Mathias-D
2004-11-20, 16:10
"Någon som varit med om det? Såg rätt sött ut. I stil med "Men inte ska du väl hänga med neontetrorna, VAD ska det bli av dig då?!?" ;)"
Sorry...Men det blir nog mat, blackmolly äter gyppyyngel och sina egna samma med guppy äter black mollyyngel...
Iit_mutt
2004-11-20, 16:17
Ehm, NEJ han åt inte upp den sa jag ju. I Jämförelse med hur dom ser ut när dom äter var inte detta ens i närheten av "Ooooh, mat"
erikthur
2004-11-20, 16:23
Gissningsvis smakande han i alla fall på ynglet ifråga.
Och förvånande nog fann mollyn den inte delikat nog.
Jag har sett en killihanne en gång få in ett killiägg i munnen, smakat på det och sedan spottade ut ägget.
Men jag vet ju inte om han alltid spottade ut äggen...
Liksom du inte vet om mollyn alltid spottar ut ynglen...
Iit_mutt
2004-11-20, 16:25
Helt sant. Men från vad jag lyckats räkna och hålla koll på har inget yngel (än så länge) försvunnit. Vare sig av guppyynglen eller BMynglen
Mathias-D
2004-11-20, 20:36
Hehe..det måste i sånna fall vara hjärn fel på din molly ;) Det är liksom en instingt.
Iit_mutt
2004-11-20, 21:03
Jamen DET skulle inte förvåna mig om jag ser på hur djur jag tidigare har haft har varit ;) :P
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.