handdator

Visa fullständig version : f*n!!! Nu börjar andra honan se lika hemsk ut...

Eloise
2004-11-07, 20:16
Har skrivit här tidigare då min ena ancistrushona börjat få stora sår överallt... Nu har jag observerat att den andra, "friska" honan börjat se lika illa ut.

http://web.bitnet.net/eloise/

Vad ska jag göra?? Flytta henne till sjukakvariet med Fungol-medicinen?

Herregud, detta börjar bli akut!

Eloise
2004-11-07, 20:26
Kan dom reagera negativt på TMG?? Detta har jag börjat tillsätta för en tid sen, aldrig haft förr...

Märkligt detta, för ancistrus-hanen verkar må prima. Just nu är det stora vattenbyten här! Ska medicinera med Fungol i båda akvarierna sen.

Sven W
2004-11-07, 21:02
Har du haft lek? Jag har märkt att mina ancistrushonor ibland kan bli ganska illa åtgångna i samband med lek. Det kan se ut ungefär som på dina bilder.

Eloise
2004-11-07, 21:27
Nja, ingen lek här inte. Ögonen är helt insjunkna på den värst drabbade honan. Hon ser död ut. :'-(
Fattar inte vad som hänt. Det enda jag tillsatt innan jag märkte honornas tillstånd var TMG. Men hanen är lika snygg som vanligt. Fattar inte?!!

Känner mig maktlös och förtvivlad...

klara
2004-11-07, 21:35
Jag häller i TMG i parti och minut i mitt växtkar och mina ancistrusar klarar sig fint. Kolla dina vattenvärden - är det inget fel där så håller jag på Sven W:s svar till dig.

maanda
2004-11-07, 21:42
Har en fråga till dej Eloise: Kanske är lite fel tillfälle att fråga, men har undrat länge vad det är för slags ancistrus jag har (den är rätt liten) och den har samma teckning o likadana fenor som din, så jag tänkte att du kanske vet vad det är för nån? Skulle vara kul å veta...

Eloise
2004-11-07, 21:44
Jag har hört att det finns olika typer av ancistrus. Jag trodde först helt bergssäkert att det var en L-144a. Men sen dess jag fick höra detta så är jag osäker.

Ska jag vara ärlig så vet jag faktiskt inte.