Visa fullständig version : kalk?
Jag har fått vita avlagringar högst upp på mitt akvarium. Det är ovanför vatten ytan. Kan det vara kalk? och går de att få bort?
simosaurus
2004-10-25, 18:34
Det går att få bort, bara att tvätta med en trasa eller liknande. Använd bara inte kemikalier, men det är ju självklart?
joo de e de . Men de funkar inte om man gnider med en trsa så försvinner de inte. De sitter kvar. JAg vet inet hur jag ska göra för att få bort de. Har provat med trasa, handen, vatten, algskrapa. men de är väl inte farligt för fiskarna?
urbanandersson
2004-10-25, 20:27
Hej!
Höj vattennivån något så du blöter upp dom.
sen kan du prova med en <u>VIT</u> scottesvamp som inte inehåller slipmedel som den gröna gör.
Urban
Jag kna ej höja vatten nivån mer, för de blir de översvämmning :P Men den där svampen, vad e de för något?
Sån vanlig skursvamp man köper i affären i 10 pack eller liknande. I de som är gröna överst finns det tydligen slipmedel, men inte i deom är vita.
Okej tack! Men borde man inte "slipa" bor kalket eller något?
Jag använder en rakbladsskrapa, en sådan som man tar bort färg från fönster med när man målar. Funkar hur bra som helst.
Okej, då ska jag prova med en sån skrapa med :P Kalket är väl inte farligt för fiskarna eller?
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.