Visa fullständig version : Prisfråga?
Har tänkt att köpa Mångbandad snäcklekare och har fått ett pris på 180:-/st. Känns lite dyrt men jag har inte en blekaste aning om hur priserna ligger på dessa fiskar. Vad säger ni? Hur mycket brukar de kosta och vart i Stockholm köper ni dem då?
/Petra
180 kr styck är ruskigt dyrt!
I Umeå (som har dyra fiskar) så ligger priset på ca 90 kr styck.
Är du säker på att det inte är 180 kr / par.
Ibland säljs fiskar bara som par för att handlarn inte bara ska få hannar kvar...
Hoppsan, det lät dyrt, jag köpte mina ocellatus (annan sorts snäckskalslekare) för 85 kr styck, och jag tror inte att din "mångbandade" borde vara särskilt mycket dyrare..
Ok, förstod nästan att det var dyrt. De har sagt om jag hämtar fisken när den kommer från leverantören så får jag 30 % rabatt men det verkar ju bli ganska dyrt då ändå.
Jag frågade speciellt om priset var per styck eller par, svaret var styck.
/Petra
kapatekk
2004-09-07, 18:55
Då jag själv är ute efter multisar så har jag sett att priserna varierar mellan 55-150 kr st. Detta beroende på grosisternas vecko pris. Ena gången kostar dom 60 kr beställer du två veckor senare kan dom kosta 150 kr.
stahl_mikael
2004-09-07, 20:06
I Mariestad kostar dom 75:- st. Men lägg ut en annons här och fråga om nån säljer multisar i stchlm området. Då kan de bli billigt
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.