Visa fullständig version : vad äter Igelkottungar???
Hittade en påkörd igelkottsunge... vill veta vad jag ska mata den med för att den ska klara sig så bra som möjligt.
-Snälla svara.
Tack på förhand
fredrikakesson
2004-08-25, 15:21
Daggmask tycker dom är smaskens..Hacka up ett par i småbitar och ge den
Fredrik
Ta kontakt med Djursjukhuset Malmö tel:040-552200. Om du bor i Malmö som det står i din profil. Det behövs tillstånd för att ta hand om skadade vilda djur, tror att dom tar hand om såna fall. Om inte annat kan dom nog hjälpa dig med adresser till någon med tillstånd och säga vad du ska göra tills dess.
Mvh Erik
Black_666
2004-08-25, 16:58
Jag håller med eriahl, ring och kolla på djursjukhuset, man får inte hålla vilda djur enligt lag.
ifa du inte redan vet det så ge din inte mjölk eftersom det är skadligt...ge den isf vatten istället.
Kattmat funkar om igelkottsungen är stor nog att äta fast mat.
Black_666
2004-08-25, 22:14
ang mjölkmåste jag få protestera lite, det finns laktosfri/låglaktos-mjölk som går att mata med, även getmjölk fungerar. Det är laktos dom blir dåliga av, det finns bara i vanlig komjölk. Jag vet, jag är laktosintolerant!
hade ingen som helst aning om att laktosfri mjölk fungerar så d va bra att du klämde in d där. Skrev bara mjölk eftersom att det vad var jag hade hört.
/Glenn
Black_666
2004-08-25, 22:42
Det är bra Glenn, bättre att ta i lite för mycket än för lite faktiskt :)