handdator

Visa fullständig version : Ok Växtgödning?

Johan73
2004-04-28, 16:25
Hej!

Vill bara koll om "AMTRA Aquarium fertilizer" kan vara ok att använda som växtgödning?

Någon som vet innan jag förgiftar mitt akvarium?

Tacksam för svar!

heeke
2004-04-28, 17:01
Finns det någon innehållsförteckning? Hittade ingen på Amtras hemsida (www.amtra.de).

Johan73
2004-04-28, 17:09
[quote]Ursprungligen skickat av heeke
Finns det någon innehållsförteckning? Hittade ingen på Amtras hemsida (www.amtra.de).

Nej..det gör det inte. Men det fanns det å andra sidan inte på Serena som jag kört tidigare heller (köpte nytt märke för att de inte hade det andra).
Men kan det verkligen vara skadligt?

defdac
2004-04-28, 20:00
Jag skulle inte hälla i något i mitt akvarium som inte har en exakt innehållsförteckning.

Sera Florena (om det var den du menade med "Serena") har en innehållsförteckning:

Boric acid 0,2 mg
Järnklorid 89 mg
Kaliumklorid 0,1 mg
Magnesiumklorid 0,2 mg
Natriumbikarbonat 0,06 mg
Sulfuric acid 0,16 mg
EDTA 0,4 mg

890 ggr mer järn än kalium och växter tar upp 100 ggr mer kalium än järn.

Ingen jättelysande näring 8)

Marie J
2004-04-29, 00:26
Jag har fått rådet att beställa tmg (tropica master grow) av många här på forumet. Beställde via nätet först och är helnöjd med det! Har bra fördelning av näringsämnen enligt defdacs förklaring som är en av de som hjälpt mig att få ordning på mitt kar.

Johan73
2004-04-29, 16:17
Ursprungligen skickat av Marie J
Jag har fått rådet att beställa tmg (tropica master grow) av många här på forumet. Beställde via nätet först och är helnöjd med det! Har bra fördelning av näringsämnen enligt defdacs förklaring som är en av de som hjälpt mig att få ordning på mitt kar.

Ok, tack för svaren!
Lämnar tillbaks AMTRAN och köper TMG istället.
På vilken länk beställer man den?

Tack!

matzen
2004-04-29, 16:25
Du kan ju pröva den här länken till hjortgatans zoo. Dom är billiga!
http://www.teamsellit.com/sellit/sellit.php?tabell=db2