Visa fullständig version : regnbågsfiskar
Har läst lite om regnbågsfiskarna och i BTN akvarieboken står att dom ska ha 26-30 grader har köpt bokensom bara handlar om alla arter och därstår de 22-24 grader nu underar jag vilket somär rätt ,jag ska ha Mel.trifashiata och Bosmani.
malawi_voodoo
2004-04-09, 14:50
25grader?
Ola paul
2004-04-09, 15:56
Hej Mats!
Min flickvän har ca 25grader till sina M. bosemani.
Erfarenheten är att dom är lite klyddiga (hon har 6 av 10 kvar).
Mvh Ola
Tackar för svaren jag kommer ha 24-26 grader ph 7,2-7,6 mycke växter och några rötter akvariet är 450L .
Nu har vi ca:25-26grader och mer växter skall i så dom har lite att gömma sig i ,växterna är rätt låga nu så de tar väl ett tag innan djungeln blir dunkel.Foder blir en flingblandnig av Sera-san och spirulinaflinger samt fryst röda mygg och cyklops hoppas att de får så bra som möjligt.
Guy Palm
2004-04-10, 17:15
Hej Mats
Här kan du hitta mycket information om regnbågsfiskar, både vad det gäller vatten, odling samt mycket med bilder.
http://members.optushome.com.au/chelmon/Contents.htm
Guy
Ett jätte tack för den sidan Guy Palm.
Till valborg så skall 12 trifachiata och 6 skunkbotier in i akvariet,jag letar nu efter en rolig par fisk som kan passa in någon som har förslag.
Hej!
Blir ett par thomsiciklider tillsammans med regnbågarna.
Nu på fredag skall jag hämta min fisk hoppas mina trifashiata inkommit annars blir de bossmani+6 skunkbotia+1par bandgurami+1par brunbågfensciklid+2 anicistrus och 3 små siamensis lite musselblommer som skall skymma ena gaveln med.
Nu är alla nya fiskar på plats 1 regnbåge dog efter 3 dagar resten ser ut att vara i toppform,dom värkar vara lite luriga med maten ännu vi ger våra SERA-SAN och spirulina flinger blandat dom tar smått för stort spottas ut.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.