Visa fullständig version : Sorg
Ville bara beklaga mig.. fast egentligen borde jag vara nöjd. Idag har jag hittat en utmärkt matte till min lilla Sonya (siberian husky). En tjej som på alla sätt verkar bra och gullig. Sonya kan ju inte längre bo kvar hos mig pga begynnande allergi hos ett av barnen och inte har jag heller längre den tid som Sonya kräver.
Men vad tråkigt det är att skiljas från en familjemedlem! Även om det är för hennes bästa.... [:-118]
Var tvungen att lämna tillbaka världens underbaraste lilla pudelvalp då min man åkte in på akuten med astmaanfall...
Ett halvår tidigare hade min bästa kompis och mentor avlivats pga sjukdom...
Det tar hårt på krafterna, men man får försöka se framåt... Det finns vaccination mot allergier i alla fall, det tar tid, men ska fungera riktigt bra så snart kanske fyra små tassar vandrar vid min sida igen.... hoppas det gör det för dig med "Morsan"
Mvh
Elana
Tack!
Idag kom det värsta.. mina tre småtjejer kom hem från sin pappa för att säga hej då till lilla Sonya då hon blir hämtad ikväll. Mellersta flickan höll på att bryta ihop. Hur känner man sig som morsa då?!! [:-118]
Det är inte kul!!! Det brukar dock lugna ner sig efter ett tag.... tiden läker alla sår ( även om ärren alltid sitter kvar). Vad som kan vara bra om barnen tar det väldigt hårt är att efter några månader åka och besöka hunden så att de ser att hon har det bra i sitt nya hem. Att behålla kontakten med henne kan hjälpa så att de inte känner att de har förlorat henne för alltid utan att hon faktiskt finns kvar där.
Hoppas det känns bättre för er alla snart!
Mvh
Elana
Blir nyfiken på detta med vaccination. Finns och fungerar det? Min sambo med son är allergiker, vilket innebar att jag fick lämna bort min katt när vi flyttade ihop. Min underbara afghanhund fick avlivas i samma veva, men pga ålderdom/sjukdom. Jag har väldigt svårt att se ett helt liv utan dessa underbara djur framför mig, reptiler och fiskar i all ära.
Så berätta berätta!
Vaccinationer funkar till viss del. Jag tror att det är ganska individuellt. Min äldsta flicka har gått på hyposensibilisering mot hund/katt och gräs/träd. Trots detta så känner hon av allergi när hon tex blir sjuk. Sen var det mest effektivt i början. Jag har för mig att man kan behöva återupprepa proceduren om man har otur.
Nu är hunden i sitt nya hem och mår bra. Tyvärr blir det nog nästintill omöjligt att besöka henne då Sonya flyttade till Skåne. Men man får förlita sig på att hon har det bra.
Det finns många orsaker till allergier... en viktig orsak är mjölk konsumtion... prova att undvika all form av komjölk ett par veckor så kanske allegin går över. Sök på nätet efter "basallergiteorin" så finner du mer information om hur komjölk gör oss sjuka.
Hypersensibilisering fungerar, men tar tid... man måste regelbunder får sprutor under en 5-6 års period och som sagt så måste man kanske upprepa behandlingen efter ett par år. Den kan dock hjälpa på många andra sätt!!! Min man var enormt mycket sjuk pga sina allergi/astma, men sedan han gått på denna behandling i över 2 år så är han enormt mycket friskare trots sina astma och allergi.
Eu ska dessutom godkänna en vaccination som sägs ska kunna ta bort allergier för gott med en eller ett par sprutor, det var dock ett par år sedan det pratades om detta vaccin... vet ej vad som har hänt.
Det finns alternativa metoder också exempel akepunktur, som förutom att det tar bort många andra fysiska problem man har också på lång sikt kan ta bort allergier...
Som sagt alternativen är många så det är bara att prova... många gör som jag... skiter i alla allergier och har djur i alla fall... det fungerar på samma vis som hypersenibilisering... fast billigare och utan nålar. Kräver dock att man vågar må dåligt ett tag innan man vant sig.
Mvh
Elana
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.