handdator

Visa fullständig version : öronål

imported_n/a
2003-03-27, 21:17
Nu måste jag bara få berätta, med en liten ursäkt om jag repeterar mig, men jag hittar f-n inte det jag skrev förut. Jag köpte mig en öronål frågade speciellt om dom var snälla mot andra fiskar,det skulle dom vara. Tror ni att den var det? Näe, bland det första den gjorde var att äta upp en av mina finaste guppyhannar+ att den attackerade flera andra så dom har tydliga bitmärken efter den. Tack vare detta så har jag fått gjort delbye idag för jag såg att en av mina tetror hade fått svamp efter ett bett, pust, jag har haft det jag haft med 360l..MEN denna söta ål bor inte hos mig längre jag lämna tillbaka den och fick 4 andra fiskar istället..

M-L

atrix
2003-03-27, 21:34
Tråkigt att höra.
Akvarieaffärer överlag är rätt så bra på att bara babbla på en massa strunt. Bara för att få sålt.

Mvh atrix
----------------
540l: Tomt, Planering pågår
100l: lekakvarium
100l: sällskaps
10l: guppy lek
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=65921

Azur
2003-03-27, 21:42
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Nu måste jag bara få berätta, med en liten ursäkt om jag repeterar mig, men jag hittar f-n inte det jag skrev förut. Jag köpte mig en öronål frågade speciellt om dom var snälla mot andra fiskar,det skulle dom vara. Tror ni att den var det? Näe, bland det första den gjorde var att äta upp en av mina finaste guppyhannar<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Inte för att vara taskig, men halvmeterlånga rovfiskar BRUKAR äta guppies om de får en chans...

B-ianca
2003-03-27, 21:44
Öronålar är hemskt fredliga, både mot varandra och andra fiskar. Att de äter skitsmå fiskar får väl ses som en självklarhet eftersom de är rovdjur.

-----------------------
B-ianca/www.frogpage.se

Dr. Strange
2003-03-28, 17:48
Dom är väldigt fredliga och inte agressiva, låter konstigt om dom sagt att du skulle kunna ha den med guppies och andra små fiskar, hoppas du är nöjd nu i alla fall, Öronålar är grymt fina och är roliga att se när dom far omkring.