handdator

Visa fullständig version : Marmorgurami + danior=?

Cathrin
2002-10-25, 21:07
Hej! Jag har köpt ett par marmorguramis för ca 1 vecka sen. Daniorna hade jag sen förut. Daniorna är ju minst sagt livliga och jag undrar om det kan vara stressande för guramisarna? Karet är på 450 - 480 liter så det finns gott om plats. Jag är väldigt osäker på vilket kön det är på guramisarna...det kan hända att de är av samma kön. Den ena jagar den andra hela tiden och det är inget beteende som jag känner igen sen förra gången jag hade guramis. Den jagande parten ser oxå ut att va ganska irriterad på övriga firrar.

Jag ska köpa fler marmorguramis men det måste vänta nåra dar i alla fall.

Tacksam för svar ASAP

*~~~CL~~~*

Lukas
2002-10-26, 18:31
Hej!
Det är möjligt att guramisarna blir lite stressade av daniorna, men med tanke på vattenvolymen så borde det inte vara farligt.
/Lukas

Cathrin
2002-10-27, 16:24
Tack för svaret. Tyvärr så står den ena guramin i ett hörn mest hela tiden nu och jag är rädd för att den inte kommer att klara sej särskilt länge om det fortsätter så. Den verkar inte äta särskilt mycket, men om det beror på att den inte får för den andra guramin eller om det är nåt fel på den vet jag inte. Jag hoppas i alla fall att den ska klara sej tills jag får råd att köpa fler.

Vänligen

*~~~CL~~~*