Visa fullständig version : Pygmégurami
Hej.
Såg i en butik Pygmégurami (Trichopsis pumila). Är det någon so har erfarenheter av denna lilla arter?
Ser mycket snygg och trevlig ut men hur klarar sig en grupp med flera hanar ihop, tex två par?
/Pär J.
Kjell Fohrman
2002-10-16, 11:50
Hej,
Denna lilla trevliga gurami finns med bland Zoopets artbeskrivningar http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=247
Akvaristiska hälsningar
Kjell
kenneth.n
2002-10-16, 12:56
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Hej.
Såg i en butik Pygmégurami (Trichopsis pumila). Är det någon so har erfarenheter av denna lilla arter?
Ser mycket snygg och trevlig ut men hur klarar sig en grupp med flera hanar ihop, tex två par?
/Pär J.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Då jag är "småfisk" fantast så har jag haft denna ett flertal gånger.
Har haft den i grupp i akvarie från ca 60 liter utan problem. I ett mycket tätplanterat 540l fick jag dessutom förökning och yngel som växte upp utan att göra något extra för dem.
Den är mycket härdigare än ex Honungsgurami eller Dvärgurami och mitt råd blir definitivt, köp den!
mvh
Kenneth
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.