Visa fullständig version : Cocosnöt till Ancistrus
Guy Palm
2002-10-11, 09:33
Jag har en cocosnöt till min Ancistrus och det har fungerat bra ända tills igår. De har lekt flera gånger vilket resulterat i ett flertal yngel. Men i går hände det. Hanen har under den senaste tiden vistats utanför nöten under längre stunder. Legat utanför ingången. Jag har funderat på varför. I går fick jag svaret, CO2, jag hade inte tänkt på att göra hål i nöten så den hade blivit fylld med CO2 och till slut flöt den upp till ytan. Jag har nu borrat några mindre hål i taket och han har lyckligt flyttat in i sin älskade nöt igen. Slutet gott allting gott.
Guy
Torstensson
2002-10-14, 23:19
Jag min nöt (!) va ute å letade runt i stan efter just Cocosnötter för ngra veckor sedan. Sambon, som inte va invigt i letandet, undrade tillslut vad jag sprang runt i alla möjliga butiker efter. När hon fick höra cocosnöt brast hon ut i ett gapflabb..
"-Lycka till du, sa hon. Leta framåt jul eller så..."
Men mina Ancistrusmalar, snart omdöpta till "Pipp-Malarna", leker ju för fullt endå!! =)
Supermick
2002-10-15, 08:57
det har funnits kokosnötter i affärerna nån vecka redan ! så dom finns hos grosisterna.. bara att se till att din affär beställer hem. det ska dom klara på någon dag eller så
let's get wet :)
Torstensson
2002-10-15, 10:57
Saken är den att jag lär inte köpa någon nöt, dom leker ju endå.. =))