handdator

Visa fullständig version : Fisknördarna i Växjö (The Nörds)

Sidor : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 [18] 19 20 21 22 23

LN
2006-03-15, 14:45
Var ja så sur i morse så att ja fick till ett sånt medelande [:-75]

Patrik_växjö
2006-03-15, 15:53
Var ja så sur i morse så att ja fick till ett sånt medelande [:-75]

Tycker det var ett alldeles underbart inlägg! :)

mr malawi
2006-03-15, 16:34
kan inte göra annat än att hålla med. hehe

LN
2006-03-15, 18:06
Tack [:-38]

Guy Palm
2006-03-15, 18:28
Knoll o tott brukar spionera och ringa till pling o plong när något ytterst fantastiskt allvarligt som en eventuell kanske om man tittar på sned och lutar sig bakåt kan skönja en annons. Då poppo då är det helt kört. För vi har etiska regler och vi bor i Sverige och heter herr o fru "ja vet minsann vad som är rätt o fel".
Även om ni har en egen tråd så får ni väl följa forumets regler eller skaffa en egen hemsida där ni kan annonsera fritt :)

LN
2006-03-15, 18:53
Jo du har rätt Guy!
Men det är så att en del av oss Nörds har inte samma tollerans nivå på sensuren som förekommer här på Zoopet, utan tycker att vi oftare än sällan håller oss på rätt sida "lagen". Och visst är i bland tonen här på tråden rå men det är ett givande och tagande som i alla samtal. Bara för en bunt nörds inte alltid håller sig på mattan så tycker jag att att hänvisa oss till "en egen hemsida" är -lågt till tak-.

Patrik_växjö
2006-03-15, 20:02
Här blir ingen egen hemsida! Vi kommer forsätta att skriva här i våran egen tråd, precis om vad vi vill och hur vi vill! Det ska inte vara lätt att vara administratör [}:)]

mr malawi
2006-03-15, 20:28
Vi får väll fortsätta med våra inlägg och så får de som vill ta bort de om de orkar. Jag tycker bara det är kul att man vill sälja lite brylar till sina nörds polare! hehe!! eller ur skall vi annars få reda på om tex. Redbullern har 8 st malar som larry vill köpa? Jag tycker att man skall få skriva lite sådant faktist. Det är ju en FÖRENINGS ANSLAGSTAVLA! Eller?

VA? [B)] :p

mr malawi
2006-03-15, 20:31
Usch!

Satt precis och räknade ut vad min akvariebänk kommer att väga!

Om jag bygger den i 60*60 mm stålrör som är 3mm tjockt gods och vi är 4 gubbar som bär så får vi lyfta ungefär 37 kg var.

Ha det gött!! nu skall jag lägga mig en stund och fortsätta att grubbla på hur jag skall bygga akvarierumet!!!!!

god natt!

Guy Palm
2006-03-15, 20:59
Det är ju en FÖRENINGS ANSLAGSTAVLA! Eller?
Nej det är ingen FÖRENINGS ANSLAGSTAVLA utan ett öppet forum med regler som alla borde följa.

LN
2006-03-15, 21:09
Regler som är satta är inte alltid det rätta.
Gråzoner finns i alla samtal av vad som är riktigt och inte riktigt.
Som det ser ut idag så är ens röst ibland deletad.
Inte särskilt demokratiskt, men vem har sagt att Zoopet är demokratiskt.
Forumet här har fört oss samman och så fort vi yttrar något obekvämt ska vi lämna forumet. Mycket märkligt.
Som Patrik säger "Det ska inte vara lätt att vara administratör".

LN
2006-03-15, 21:27
Bra Malawi, dags att byta ämne.
När du ritat färdigt kommer du och sambon hit och provsitter karet.
Dessutom behöver jag lyfthjälp med mitt 1125 l. Ställningen är på plats.
Tänk er själva - En hel veckas semester och FYRA akvarium som ska dras igång. HUR kul som helst. [:-15]

Torstensson
2006-03-15, 23:19
Larry, om jag hjälper Dig så hjälper du mig?? :D

LN
2006-03-16, 06:20
Bra Torstensson o tack!
Ja har ingen guldfisk till vänster längre!!!!!!

Kenell
2006-03-16, 07:18
Hörnini! Inte annonsera efter flytthjälp här nu va???!!! :D ;)

Redbullen
2006-03-16, 07:48
Bra Torstensson o tack!
Ja har ingen guldfisk till vänster längre!!!!!!

Du får la pynta in några $ så du får fin guldfisk igen då :)

// Peter

Redbullen
2006-03-16, 07:49
Bra Malawi, dags att byta ämne.
När du ritat färdigt kommer du och sambon hit och provsitter karet.
Dessutom behöver jag lyfthjälp med mitt 1125 l. Ställningen är på plats.
Tänk er själva - En hel veckas semester och FYRA akvarium som ska dras igång. HUR kul som helst. [:-15]

Jag är ledig i helgen !!
En kopp kaffe den lyfter jag gärna :)

Mvh Peter

mr malawi
2006-03-16, 08:51
HAHA!!!!

Undrar om alla dessa administratörerna tycker att vi är jobbiga!

Nån som vill köpa ett gäng sura fiskpoliser??

Patrik_växjö
2006-03-16, 09:08
Har inte heller nån fjollfisk i vänstersidan! Eller för att formulera det som Mr Fylking - ÄNTLIGEN :) Det var ingen bra investering...

Redbullen
2006-03-16, 09:44
HAHA!!!!

Undrar om alla dessa administratörerna tycker att vi är jobbiga!

Nån som vill köpa ett gäng sura fiskpoliser??

Klart vi är jobbiga.

Kollar upp hur mkt "Eleocharis acicularis" du kan få tag i eller glömt bort det :)

Mvh Peter

Patrik_växjö
2006-03-16, 16:56
Nån som e sugen...? http://www.ciklid.se/kop_och_salj_visa.asp?NR=25647

Patrik_växjö
2006-03-16, 16:58
Funderar förresten på att annonsera om möte hos mig! Passar det herrarna Torsdag nästa vecka (23e)?

Torstensson
2006-03-16, 17:13
Tror det iaf...
Kan bli sen å ev åka tidigare, men det löser sig!

Kjell Fohrman
2006-03-16, 17:17
Vi får väll fortsätta med våra inlägg och så får de som vill ta bort de om de orkar. Jag tycker bara det är kul att man vill sälja lite brylar till sina nörds polare! hehe!! eller ur skall vi annars få reda på om tex. Redbullern har 8 st malar som larry vill köpa? Jag tycker att man skall få skriva lite sådant faktist. Det är ju en FÖRENINGS ANSLAGSTAVLA! Eller?

VA? [B)] :p
Nej det är ingen föreningsanslagstavla.
I forumet tillåts inte annonser.
Nej detta är ingen demokratisk förening där en styrelse bestämmer på uppdrag av medlemmarna.

Jag börjar tröttna på en del av er (vissa är seriösa) som uppenbarligen bara är ute efter att provocera. Gång på gång bryts det mot forumets regler och jag får gå in och radera annonser i denna tråd - hittar jag en annons till i denna tråd så låser jag nu istället hela tråden.

Bilbo
2006-03-16, 19:04
Inte för att jag vill vara grinig på något sätt men det har ju tidigare raderats inlägg som egentligen inte varit annonser, utan mer förfrågningar kompisar emellan. Jag vet att det är inte är lätt att avgöra vad som är tillåtet och inte, men det verkar lite godtyckligt ibland, men som sagt så är detta ingen demokratisk hemsida så man får acceptera att "diktatorn" ;) bestämmer!

Förresten Kjell så är jag skyldig dig 150 spänn, du får dem på stämman !

Kjell Fohrman
2006-03-16, 19:38
Inte för att jag vill vara grinig på något sätt men det har ju tidigare raderats inlägg som egentligen inte varit annonser, utan mer förfrågningar kompisar emellan.
Det råder en uppfattning bland en del här att denna är någon slags intern tråd er "Växjö-bor" emellan och att det då är t.ex. är OK att skriva - är det någon som vill köpa XX fiskar som jag kan plocka med mig nästa gång vi träffas - eller nåt sånt.
Detta är en offentlig hemsida och det finns inga slutna rum i forumet där man kan annonsera (däremot kan ni självklart skicka priv. mess mellan er) - att man sedan kallar det för "förfrågningar" spelar ingen roll.

mr malawi
2006-03-16, 20:08
ok..!!
Vi fär väll skärpa till os några hekton. men jaja!!! Vi har kul tillsammans i alla fall och det tycker jag är huvudsaken med det hela! eller?

Och lite skoj tycker jag personligen att vi alla här på forumet skall klara av. Sen kan det ju alltid bli missförstånd och att folk är oense men det tycker jag personligen kan vara rätt kul faktist......!

Kenell
2006-03-16, 21:19
Funderar förresten på att annonsera om möte hos mig! Passar det herrarna Torsdag nästa vecka (23e)?
Halvbra dag för mig, men jag kan nog komma en stund efter 20...

Kenell
2006-03-16, 21:41
Gång på gång bryts det mot forumets regler och jag får gå in och radera annonser i denna tråd - hittar jag en annons till i denna tråd så låser jag nu istället hela tråden.

Jag förstår på sätt och vis din hållning, men jag förstår verkligen inte ditt hot om att låsa tråden??!! [:(!] Det om något får oss garanterat att tystna här det kan jag ju säga direkt, vi lämnar forumet allihop på stört de flesta av oss, det är jag relativt säker på. Jag lämnar direkt i alla fall, detta är den enda tråden jag är inne på, och det dagligen. Är vi inte mer värda än så så... Flera stycken av oss "nörds" har dessutom varit betalande medlemmar förra året.

Att det provoceras är i alla fall lite delvis administratörernas fel, regler är bra, men att radera inlägg utan att ens säga varför (har hänt ett flertal gånger), eller att kort och gott bara hänvisa till reglerna med en trist attityd är inget som gagnar forumet. Man blir lätt rebellisk då och vill gå mot strömmen, så är det, och så har det alltid varit. Det man inte får göra vill man göra igen för att se vad som händer.

Personligen är jag för att moderering sker, men då kan man lätt bara stryka bara det som är fel och tillrättavisa tydligt och inte radera en hel diskussionsföljd. Tydliga modereringar är A och O. Att Goldmedlemmar enbart får lägga in annonser är ju uppenbart det som gör att vi inte får annonsera här, säg det då rakt ut istället, vi är inte barn i denna tråden i alla fall, vi tål "sanningen". Om det nu sedan skulle vara en Gold-medlem som lägger ut en annons i tråden, varför inte se genom fingrarna då? Vederbörande har ju betalat avgiften, och det är ju uppenbarligen det det handlar om. Nu råkar ju ingen vara Goldmedlem längre så ok... Och med din trista attityd skulle jag inte tro någon betalar ny "guldfisk" heller, vi annonserar nog hellre på Blocket eller andra sajter där det är gratis nu tyvärr.

Tills vidare får vi väl hoppas att någon av oss inte skriver något som kan tolkas som en annons eller någon hemsk provokation så tråden låses, det vore trist.

Min summering:
Släpp annonserna fria och moderera bättre (tydligare och TREVLIGARE) så tror jag du får fler och gladare besökare till Zoopet och dessutom istället kan mjölka fler sposorer på pengar.

Detta är bara mina högst personliga åsikter, jag kan nog få både medhåll och mothugg och jag kan ta både ris och ros utan problem.

Tack för ordet.

Tillägg:
Kollektiv bestraffning (trådlåsning) är ju högst effektivt med förresten, men knappast "fair play". Nä, säg du till "rötäggen" på skarpen istället och missköter dom sig igen så ta bort eller blockera deras användarnamn. Det tycker jag är mer reko än att behandla oss allihop som "rötägg" bara för att vi är kompisar och har likvärdiga åsikter.

Kjell Fohrman
2006-03-16, 22:16
Nej kollektiv bestraffning är fel - men när det gång på gång läggs in annonser i denna tråd så tröttnar jag till slut. Hade de av er som är ansvarsfulla sagt till den som gör överträdelsen att skärpa sig och följa reglerna och radera sitt inlägg så hade det ju varit bra och problemen ur världen. Hade ni tagit detta personliga ansvar hade det varit OK.
Nu är det inte så, utan istället gnälls det till förbannelse över Zoopet/mig och våra regler. Reglerna är klara - ingen annonsering får förekomma i forum, bildarkiv eller profil och sedan struntar jag totalt i om det är goldmedlemmar eller inte som bryter mot regeln.

Nu blir det en kollektiv bestraffning, men om nu någon trots detta skulle bryta mot annonsförbudet så kontaktar ni själva först denne och ber denne ta bort sin annons. Vill denne inte göra det så maila mig så jag bort både annonsen och personen ifråga från forumet. I så fall blir det ingen kollektiv bestraffning.

Tycker ni att reglerna här på Zoopet är korkade, diktatoriska eller vad ni nu kan tycka så är det självklart upp till er att tycka så och då är det ju ganska naturligt att ni istället annonserar och skriver på en hemsida som passar er bättre.

LN
2006-03-16, 22:17
Huuuu det var ett långt inlägg. Håller med dig Kenell i långa stycken. Håller med dig oxå Malawi - vi har kul tillsammans ialla fall.

1125.an är på plats.

LN
2006-03-16, 22:30
Ahhh du han emellan med ditt inlägg Kjell.
Jag och alla här förstår att du sitter inne med valmöjligheten att utesluta oss. Vi retas inte mer med dig/zoopet reglerna än vi gör mellan oss själva. Att gnabbas tycker vi är oxå är kul men huvud anledningen till att jag är här är att lära mig så mycket som möjligt om akvarium och dess skötsel. Att man dessutom kan tipsa andra om man kommit på något nyttigt ser ja också som ganska trevligt. Sen kan man alltid diskutera tonläge i debatten, men jag tror att vi alla har olika sätt att utrycka oss. Hittar vi dessutom en gemensam nämnare att diskutera så är det lätt för en utomstående att missförstå.

Redbullen
2006-03-16, 23:00
1125.an är på plats.

FETT MOS :D

Var du inte en liten smula nervös när de fylldes med vatten, tänkte sej så blött de hade blivit på fossingarna annars :)

Mvh Peter

LN
2006-03-17, 06:10
Patrik - tyvärr kan inte ja den 23:e. C ska på krogen den kvällen säger hon.

Ja har inte fyllt det än. Har en massa sand o tvätta. Dessutom grunnar jag på att idag skaffa något stötdämpande för bottenglaset.
Vilket bamse ytterfilter som levererades till mig igårkväll. Aquael 700 med inbyggt UV-filter. 24 liters filterkammare. Har börjat bli lite som Torstensson
- Störst vinner-.

poppo
2006-03-17, 08:38
Jag vill börja med att be Zoopet om ursäkt för mitt inlägg som uppenbarligen tolkades som en annons.
Jag såg själv inte den kopplingen då jag aldrig hade något uppsåt att tjäna pengar på sakerna i fråga. Anledningen att jag publicerade det här var helt enkelt att denna tråd av naturliga skäl läses av akvarister i Växjö, och jag ville snarast möjligt, p g a förestående flytt, avyttra mitt akvarie medelst bortskänkning.
Vidare vill jag också klargöra att jag inte aktivt deltagit i detta forum sedan "Guldmedlemskapen" infördes, varpå jag saknade full insyn i Zoopets regelverk rörande annonsering.

Jag har alltså inte på något sätt medvetet agerat bedrägligt gentemot Zoopet, och har jag omedvetet gjort så vill jag ännu en gång utrycka mitt beklagande av detta.
Jag vill då också be trådens deltagare om ursäkt i händelse av att jag äventyrat er existens på detta forum.

Om nu Zoopets ägare anser detta övertramp så allvarligt att en bestraffning är ofrånkomlig, hoppas jag bara att ni har så mycket förnuft att det utdelas till mig personligen och inte kollektivt till alla trådens deltagare, bland vilka merparten måste betraktas som fullständigt utan inblanding i den aktuella frågan.

Hank
2006-03-17, 09:01
Det var VÄLDIGT formellt av dig Pontus!! (eller kan jag urskilja en viss ironi?) :)
Knappast bara ditt fel, har ju hänt ett antal ggr. innan i VÅRAN tråd ;)
(hade du varit aktiv hade du sett det)
Vi får väl ta det lite lugnt och ringa, SMSa, MMSa eller maila varann när det är något man vill kränga eller ha....
Lycka till med huset!!

Kjell Fohrman
2006-03-17, 09:09
Ursäkten från dig är godtagen poppo (även det som du skickade via priv. mess.), men det är inte om enbart detta som det handlar, utan man kan väl på sin höjd säga att den blev droppen.

Det har nämligen gång på gång lagts in annonser i denna tråd och det är ingen tvekan om att en del här totalt struntar i de regler som gäller på Zoopet. Du har kurage nog att be om ursäkt och det förtjänar all respekt, men det hör till ovanligheterna vid övertramp i denna tråd, istället brukar vi och de som hjälper till att hålla ordning på det att bemötas med ett raljerande förakt med ord som forumpoliser, angivare etc.

Så mitt beslut står fast - dyker det upp en annons (även skänkes, bytes etc. är annonsering) till i denna tråd så låser jag tråden.
Detta om inte ni övriga tar ert eget personliga ansvar och städar i "eget bo" - dvs direkt kontaktar den som annonserat och säger till denne att deleta sin annons och om inte det görs mailar mig så att både annonsen och personen ifråga kan "deletas".

Detta är nu slutdiskuterat för min del - jag har tidigare i "demokratisk" ordning tagit upp vilka regler som gäller, men utan resultat så nu ids jag inte längre. Sköter ni er i fortsättningen och själva städar så kommer denna i övrigt trevliga tråd säkert att fortsätta i all oändlighet (eller åtminstone så länge Zoopet finns i alla fall;) ).

poppo
2006-03-17, 09:40
Det var VÄLDIGT formellt av dig Pontus!! (eller kan jag urskilja en viss ironi?) :)
Knappast bara ditt fel, har ju hänt ett antal ggr. innan i VÅRAN tråd ;)
(hade du varit aktiv hade du sett det)
Vi får väl ta det lite lugnt och ringa, SMSa, MMSa eller maila varann när det är något man vill kränga eller ha....
Lycka till med huset!!

Ingen ironi här.....jag är högst allvarlig. Då jag inte längre tillhör "innersta kretsen" skulle jag inte vilja ha det på mitt samvete att tråden stängs p g a det enda innlägg jag gjort på 2.5 år.

Det hade känts ganska taskigt....

Kenell
2006-03-17, 13:20
Ingen ironi här.....jag är högst allvarlig. Då jag inte längre tillhör "innersta kretsen" skulle jag inte vilja ha det på mitt samvete att tråden stängs p g a det enda innlägg jag gjort på 2.5 år.
Det hade känts ganska taskigt....

Nu var det ju bara droppen som var ditt inlägg, vi har väl under en längre tid accumulerat så bägaren blev full. Men det var storsint av dig...! :D

Vi får sluta vara så gnälliga och anpassa oss helt enkelt, eller flytta, det finns bara de två alternativen. Jag har en server och kan lätt lägga upp ett forum där om det önskas, men jag tror att det kanske skulle bli ganska enahanda på sluttampen ändå.

Redbullen
2006-03-17, 14:08
Så mitt beslut står fast - dyker det upp en annons (även skänkes, bytes etc. är annonsering) till i denna tråd så låser jag tråden.

Så alltså....om vi vill göra en intresseförfrågan på något just för oss här inne i Nördtråden så får vi ta de via PM eller andra sätt, eller är det godkänt att tex skriva "Jag har en sak till salu, kontakta mej via PM om intresse finnes" ?

Många gånger kanske man vill fråga här inne innan man lägger den på andra offentliga ställen köp/sälj ställen

Mvh Peter

Kjell Fohrman
2006-03-17, 14:12
Så alltså....om vi vill göra en intresseförfrågan på något just för oss här inne i Nördtråden så får vi ta de via PM eller andra sätt, eller är det godkänt att tex skriva "Jag har en sak till salu, kontakta mej via PM om intresse finnes" ?
Det finns alltid gränsfall - men med den skrivningen som är ovan så är det en annons.

mr malawi
2006-03-17, 15:25
Hej kjell!

En liten fråga vad det gäller annonsering. Får man länka till en annan sida? Tex. http://www.blocket.se/vi/7356222.htm?ca=21_s

Detta var bara ett exempel för att få veta om det är ok!

Annonsen på länken tillhör ingen vi känner alls.

Patrik_växjö
2006-03-17, 15:37
Det finns alltid gränsfall - men med den skrivningen som är ovan så är det en annons.

Isåfall kan vi lägga ner vårt intresse i Zoopet direkt. Bara snacka skit eller bestämma möten/resor kan vi göra via en Kenellserversida, mail eller MSN/ICQ...

Skillnaden är väl att vi mänskliga kan se mellan fingrarna och tycker bara det är kul när vi får dela med oss av våra saker så att någon annan blir glad över dom, medans endel i andra delar av forumet, med stora ögon och öron, ser högst allvarligt på vår attityd i forumet och har oss under ständig uppsikt, de personerna lär inte på öster om Växjö..

Nåväl, tycker att vi ska vara minst 4 st för att det ska vara värt på Torsdag...

Kjell Fohrman
2006-03-17, 15:59
Hej kjell!

En liten fråga vad det gäller annonsering. Får man länka till en annan sida? Tex. http://www.blocket.se/vi/7356222.htm?ca=21_s

Detta var bara ett exempel för att få veta om det är ok!

Annonsen på länken tillhör ingen vi känner alls.
Att lägga in en annons på en annan sida och sedan hänvisa till den är självklart också en form av annons.

Torstensson
2006-03-17, 16:12
Och för att annonsera MÅSTE man va medlem eller??

Patrik_växjö
2006-03-17, 16:16

Hur kan man kallas medlem i någon som inte sägs vara en förening?

Guy Palm
2006-03-17, 16:17
9/ Annonser
Det är inte tillåtet att annonsera (vare sig köpa, sälja, byta, skänka etc.) i forumet. Den som bryter mot detta och lägger in en annons i forumet kommer att få en räkning på 300 kr.

Kjell Fohrman
2006-03-17, 16:20
För att annonsera i "Annonsbörsen" så måste man vara Gold-medlem om det är det du menar - det står ju angivet där så det är väl knappast någon hemlighet. Men att det inte varit tillåtet att annonsera i forumet gällde långt innan Gold-medlemskapet infördes.
Vi har tittat på möjlighten att också ha en annonsfunktion som den på Blocket där man betalar några tior för en annons men alla lösningar har varit för dyra.

Guy Palm
2006-03-17, 16:32
Hur kan man kallas medlem i någon som inte sägs vara en förening?

:D Finns medlemmar inom andra områden än föreningar.
Några exempel:
Förening
Folkgrupp
Aristokrati
Klosterorden
Forum

Patrik_växjö
2006-03-17, 16:43
jaja, Farbror försvarare :D Jag ska inte lägga in nått mer på zoopet det har jag förstått nu, bara skriva i den enda intressanta tråden.... Och att bli GOLD medlem igen är inte ens värt tanken...

mr malawi
2006-03-17, 16:51
jaja, Farbror försvarare :D Jag ska inte lägga in nått mer på zoopet det har jag förstått nu, bara skriva i den enda intressanta tråden.... Och att bli GOLD medlem igen är inte ens värt tanken...

För en gång skull så håller jeg med dig Patrik
Börjar bli lite trött på detta snack faktist... Säger bara Ciklid.se

Patrik_växjö
2006-03-17, 16:56
För en gång skull så håller jeg med dig Patrik
Börjar bli lite trött på detta snack faktist... Säger bara Ciklid.se

You`re welcome pal :D Alla kan vi komma överrens tillslut som G W Bush sa till Saddam i fängelset......

janne dansk
2006-03-17, 18:12
[quote=Redbullen]Så alltså....om vi vill göra en intresseförfrågan på något just för oss här inne i Nördtråden så får vi ta de via PM eller andra sätt, eller är det godkänt att tex skriva "Jag har en sak till salu, kontakta mej via PM om intresse finnes" ?

Många gånger kanske man vill fråga här inne innan man lägger den på andra offentliga ställen köp/sälj ställen

Mvh Peter[/quote ]http://www.pwss.se/pages.php?pageid=1
vad är der för skillnad
mvh janne

Patrik_växjö
2006-03-17, 18:23
Skillnade och skillnad, men man vill kanske fråga den närmsta nördkretsen innan man lägger ut prylar etc på blocket eller andra väl fungerande annonssidor!

janne dansk
2006-03-17, 18:44
Skillnade och skillnad, men man vill kanske fråga den närmsta nördkretsen innan man lägger ut prylar etc på blocket eller andra väl fungerande annonssidor!
det var inte det som jag avsåg .är dett en annons ell????
mvh janne

Patrik_växjö
2006-03-17, 18:50
det var inte det som jag avsåg .är dett en annons ell????
mvh janne

Nähe, nä då vet jag inte vad du menar..

Redbullen
2006-03-17, 18:53

Mvh Peter[/quote ]http://www.pwss.se/pages.php?pageid=1
vad är der för skillnad
mvh janne

Skilnaden ÄR att ja kanske skulle vilja fråga dom jag känner i denna tråden innan jag lägger upp annons här på Zoopet eller någon annan sida....förtur kallas det !

janne dansk
2006-03-17, 18:59
då vet jag
mvh janne

Patrik_växjö
2006-03-17, 19:57
Skilnaden ÄR att ja kanske skulle vilja fråga dom jag känner i denna tråden innan jag lägger upp annons här på Zoopet eller någon annan sida....förtur kallas det !

Det var väl exakt det jag skrev nyss.... ?? :)

LN
2006-03-17, 20:18
Kolla in mina bilder.
http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=52016&page=20

Vad tycks?

Redbullen
2006-03-17, 21:13
Det var väl exakt det jag skrev nyss.... ?? :)

Exatamente !

// Peter

Redbullen
2006-03-17, 21:14
Kolla in mina bilder.
http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=52016&page=20

Vad tycks?

Ja de tar sej Larry....Sketabra !
Kanske skulle komma hem till dej en kväll med kameran, har stativ och alla grejjer nu så de går ta kanonbra bilder..

Mvh Peter

janne dansk
2006-03-17, 22:04
jag förstår inte riktig det
om jag länkar till blocket .får jag inte välja vem jag vill sälja till ell???

LN
2006-03-17, 22:13
Tack Redbullen.
Ja har nämnligen en plan på att starta en liten sida eller tråd om mitt nya projekt där ja nu ska starta fem nya akvarium med 1125:an i topp. Tänker också redovisa lite tester med bl.a. fluidiserande sandfilter och annat smått o gott t.e.x skillnad mellan att använda uv-ljus och inte. Förhoppningsvis kommer jag att kunna ta bilder av det hela för att förankra det jag har sagt.

Patrik_växjö
2006-03-18, 08:31
Snyggt Larry! Måste vara en kanonsajt som låter användarn lägga upp egna bilder utan att ta betalt för det....

LN
2006-03-18, 08:59
Nja. Jag har betalat medlemsavgift för 2006.
Dax att tvätta sand o fylla kar [:-15]

mr malawi
2006-03-18, 09:04
Snyggt Larry! Måste vara en kanonsajt som låter användarn lägga upp egna bilder utan att ta betalt för det....

Alla är ju inte lika tjuriga ju! hehe!!

Redbullen
2006-03-18, 09:04
jag förstår inte riktig det
om jag länkar till blocket .får jag inte välja vem jag vill sälja till ell???

Du får sälja dina prylar till vem du vill, inget jag bryr mej om.

Men vad jag undrade var hur jag ska gå till väga om jag HAR något att sälja och vill ge mina polare här inne i denna tråden en chans före andra, tex på blocket.

Alltså jag undrade hur jag ska skriva om jag har något som jag ska sälja och vill säga det här inne, utan att länka en annons eller skriva det rakt ut!

Redbullen
2006-03-18, 09:05
Tack Redbullen.
Ja har nämnligen en plan på att starta en liten sida eller tråd om mitt nya projekt där ja nu ska starta fem nya akvarium med 1125:an i topp. Tänker också redovisa lite tester med bl.a. fluidiserande sandfilter och annat smått o gott t.e.x skillnad mellan att använda uv-ljus och inte. Förhoppningsvis kommer jag att kunna ta bilder av det hela för att förankra det jag har sagt.

Låter intressant ju.
Vill du ha fotohjälp så bara skrik så fixar vi det..

//Peter

Guy Palm
2006-03-18, 10:49
Alltså jag undrade hur jag ska skriva om jag har något som jag ska sälja och vill säga det här inne, utan att länka en annons eller skriva det rakt ut!
Ni är ju inte så många så varför inte ha en mailing list ?

Patrik_växjö
2006-03-18, 12:07
Njaäe.. tycker det känns bättre att ändå lägga ut sina prylar offentligt så att säga, innan man kanske annonserar på riktigt.

Redbullen
2006-03-18, 18:17
Ni är ju inte så många så varför inte ha en mailing list ?

För att vi inte har det.
Jag vet att alla i denna tråden är inne mer eller mindre minst en gång om dagen.....så skriver man då en sak om något som är till salu är man ganska säker på att alla har sett det, och är dom intresserade så hör dom av sej via PM eller att man ska ringa eller bli uppringd.

Men nu tänker jag inte prata mer om detta, jag förstår Kjell på ett sätt, det kostar att lägga ut annonser så fortsätter folk med att göra annonser så förlorar zpet på det..

// P

mr malawi
2006-03-18, 20:08
Men nu tänker jag inte prata mer om detta, jag förstår Kjell på ett sätt, det kostar att lägga ut annonser så fortsätter folk med att göra annonser så förlorar zpet på det..

// P

Frågan är ju vem som förlorar på att vi inte får skriva några anonnser på vår sida. Kjell eller vi! Jag tror personligen att vi kommer att byta sajt ganska snart därför att vi är trötta på detta tjat från överhuvudena på zoopet.

Vi flesta som är med här i forumet är ju oxå medlammar i NCS och där är det ju oxå gratis att anonnsera. så jag tycker att vi skall flytta härifrån till www.ciklid.se (http://www.ciklid.se) med vår tråd.

Hur många håller med mig?

Patrik_växjö
2006-03-18, 20:56
Jag har lagt ner det här med medlemskap överallt, men visst jag hänger med vart vi än drar :D

Känns bara lite synd om vi skulle lägga ner den största tråden (tror jag) på zoopet... Och akvarieintresset i och runt Växjö vinner ju inte direkt på att vi försvinner från zoopet, fast det skiter väl de bestämmande i, bara de får hova in kulorna...

Kenell
2006-03-18, 22:03
ciklid.se eller kanske en egen domän och ett eget forum? Vad vet jag, forum är helt klart formen vi vill ha, det är enklare, man kan surfa in varifrån som helst. Maillista blir trubbigt och trist. Jag har servrar som sagt, så jag kan dra igång ett eget forum på en dag eller två, se bara www.sigfridshell.se/forum (den ligger på en av mina servrar) ... Då kan VI bli diktatorer :D

Redbullen
2006-03-18, 22:58
Jag har lagt ner det här med medlemskap överallt, men visst jag hänger med vart vi än drar :D

Känns bara lite synd om vi skulle lägga ner den största tråden (tror jag) på zoopet... Och akvarieintresset i och runt Växjö vinner ju inte direkt på att vi försvinner från zoopet, fast det skiter väl de bestämmande i, bara de får hova in kulorna...

Regler och ju förvisso regler, men att ibland var ilte sådär extra petig kan bli jobbigt.....jag hänger också på ciklid.....
Iallafall Påfågelciklid2006 tråden :)

Mvh Peter

Redbullen
2006-03-18, 23:01
Frågan är ju vem som förlorar på att vi inte får skriva några anonnser på vår sida. Kjell eller vi! Jag tror personligen att vi kommer att byta sajt ganska snart därför att vi är trötta på detta tjat från överhuvudena på zoopet.

Vi flesta som är med här i forumet är ju oxå medlammar i NCS och där är det ju oxå gratis att anonnsera. så jag tycker att vi skall flytta härifrån till www.ciklid.se (http://www.ciklid.se) med vår tråd.

Hur många håller med mig?

Jag vet inte så mkt om vem som vinner och förlorar på det, men just att pynta cach för att lägga in en snabb annons tycker jag är lite segt.
Iallafall när de gäller akvarieprylar som man köper och säljer en hel del i omgångar, är de andra saker typ större eller så finns ju blocket, då får de kosta en 20:- eller vad det nu kostar

Jag är mest trött på sånt tjat det blir här inne om det råkar lukta annons.
Annars är det en bra sida med mycket info om allting mestadels, allafall inne på växtdelen för min del :)

//Peter

Redbullen
2006-03-18, 23:02
ciklid.se eller kanske en egen domän och ett eget forum? Vad vet jag, forum är helt klart formen vi vill ha, det är enklare, man kan surfa in varifrån som helst. Maillista blir trubbigt och trist. Jag har servrar som sagt, så jag kan dra igång ett eget forum på en dag eller två, se bara www.sigfridshell.se/forum (http://www.sigfridshell.se/forum) (den ligger på en av mina servrar) ... Då kan VI bli diktatorer :D

Varva upp en nu då :)

//Peter

Hank
2006-03-20, 07:56
http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=52167

Fixade en snabbis tills Kennel har fixat en egen domän.... Ni är välkomna över nu!
Varför flytta?
Samma regler på ciklid.se ju......

Bilbo
2006-03-20, 11:58
Fattar inte det heller, som moderator på ciklid.se kommer jag personligen att ta bort alla annonser.

Hank
2006-03-20, 13:28
...och på något "privatrum" kommer jag INTE hänga. Känns för "instängt". Funkar det inte att hänga här, så håller jag kontakten med dom jag känner på annat sätt.......

Patrik_växjö
2006-03-20, 14:29
Det bästa är ju att vara kvar här, som vi har byggt upp den här tråden genom åren..

Är det nån mer som kommer på Torsdag eller? Tycker det är rätt trögt just nu i intresste,,,

Bilbo
2006-03-20, 15:59
Jag tror tyvärr jag har utvecklingssamtal för ngn av pojkarna på torsdag, men jag är inte säker, skall kolla!

Patrik_växjö
2006-03-20, 16:26
Gör du så Bilbo, men som sagt, är det inte minst 4 anmälda vid onsdag kl 12 ungefär så skiter jag idet, då får det vara istället.

Bilbo
2006-03-20, 17:32
Jag kan komma, men som sagt blir det inte minst 4 är det väl ingen idé!

Kenell
2006-03-21, 09:23
Gör du så Bilbo, men som sagt, är det inte minst 4 anmälda vid onsdag kl 12 ungefär så skiter jag idet, då får det vara istället.

Som sagt, torsdag är ingen bra dag för mig, jag kan komma men sannolikt inte förrän efter 8... Frågan är hur många som är kvar så, som jag förstod det så skulle Torsten dra tidigt med?

Hank
2006-03-21, 11:41
Kan inte på tors. tyvärr :(

Patrik_växjö
2006-03-21, 15:20
Och några andra brukar inte vara intresserade så, vi skiter i det denna gången då..

Redbullen
2006-03-21, 16:22
Kan inte heller...måste till norrköping med bakaxeln till Stripp-bilen..
// Peter

Kockfrallan
2006-03-21, 16:57
Vad har du för bil Redbullen?

Någon som vet om det finns någon sån här rot i någon butik i växjö.
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/images/Redmoor10.jpg
Mvh Marcus

Redbullen
2006-03-21, 16:59
Vad har du för bil Redbullen?

Någon som vet om det finns någon sån här rot i någon butik i växjö.
http://www.guldfisken.se/beta/catalog/images/Redmoor10.jpg
Mvh Marcus

"VI"....jag och min kompis bygger på en Volvo 142 med en volvo T5 Maskin i ..
bakaxlen kommer från en cheva och det är en 9" axel med goa grejjer i som står pall 7sekunders repor, så den kommer nog hålla för oss :)

Håvis Håvmästarna har sånna rötter hemma

Mvh Peter

Kockfrallan
2006-03-21, 21:25
Hinner ni fördigt till Emmaboda eller?

Okej så du är säker på att dem har det. I så fall blir det en omväg hem från jobbet i morgon och köpa en sån.
Kostar en del va?
Tur man lirade lite poker med polarna ikväll då..
Mvh Marcus

Redbullen
2006-03-22, 10:43
Hinner ni fördigt till Emmaboda eller?

Okej så du är säker på att dem har det. I så fall blir det en omväg hem från jobbet i morgon och köpa en sån.
Kostar en del va?
Tur man lirade lite poker med polarna ikväll då..
Mvh Marcus

Förhoppningsvis blir vi klara tills dess

Japps jag har sett sånna där, vet inte hur stora dom är visseligen, men du kan ju ta en titt..
//Peter

Kockfrallan
2006-03-22, 16:50
Va och kollade lite idag och dem hade en liten så jag kollade vidare och hittade faktiskt en ganska stor på arken på samarkand. Riktigt billigt också 199 kr.
Sen va man och kollade lite på Tassar och Morrhår och där fick man med sig en Golden Nugget L18
Mvh Marcus

Patrik_växjö
2006-03-22, 17:05
Va och kollade lite idag och dem hade en liten så jag kollade vidare och hittade faktiskt en ganska stor på arken på samarkand. Riktigt billigt också 199 kr.
Sen va man och kollade lite på Tassar och Morrhår och där fick man med sig en Golden Nugget L18
Mvh Marcus

Dra ner till Stoby eller Åled. Där finns alltid massor med rötter!

Kockfrallan
2006-03-22, 18:17
Tycker inte åled har så mycket rötter dem har några stora fina men inte den sorten jag är ute efter.
Vart i skåne ligger stoby? Hur långt är det dit?
Mvh Marcus

Patrik_växjö
2006-03-23, 11:20
Det ligger strax innan Hässleholm, kan det vara en 11-12 mil ??

Och så påminner jag om att det INTE blir nått ikväll, så att vi slipper missförstånd..

Redbullen
2006-03-23, 13:43
Det ligger strax innan Hässleholm, kan det vara en 11-12 mil ??
Din röv :D
Jag skulle precis skriva det och fick editera bort de för du hann före *morrar*

Mvh Peter

Kockfrallan
2006-03-23, 18:09
Om jag har förstått det rätt så har dem ganska mycket fisk också eller hur är det med det.
Blir lite sugen på att åka dit annars är man i åled rätt så ofta och kollar runt.
Mvh Marcus

Torstensson
2006-03-26, 08:37
Passerade Stoby igår..
Enda skillnaden va nog att deras MONSTER-mal va framme å visade sig!! =)

Resten av dagen ägnades åt Swedish Masters i Slotracing, som publik alltså, å så åt den nya bilen....

Hank
2006-03-27, 05:46
Resten av dagen ägnades åt Swedish Masters i Slotracing, som publik alltså, å så åt den nya bilen....
Så ni har fått nya bilen nu? Trevligt :)

Patrik_växjö
2006-03-29, 17:23
Äntligen har jag fått igång internet.

Ringde till Bredband2 - helt blåsta, kunde ingenting! Ringde till Wexnet, de löste det direkt! Viss skillnad där..

Ska vi vara inaktiva utan möten länge till? Jag tänker inte hålla nått...

Torstensson
2006-03-29, 20:37
Näe, du fyller ju snart år bara..... =)

Hank
2006-03-30, 05:59
Äntligen har jag fått igång internet.

Ringde till Bredband2 - helt blåsta, kunde ingenting! Ringde till Wexnet, de löste det direkt! Viss skillnad där..

Ska vi vara inaktiva utan möten länge till? Jag tänker inte hålla nått...
Så ni valde Bredband2? Vi valde IPbolaget. Säkert sak samma.....
En jag känner tog Blixtvik, 100 upp/100 ner. Laddar ner 6 filmer åt gången hur snabbt som helst!
Födelsedags fest!?

Kenell
2006-03-30, 08:29
Jag har med 100/100 (tror Torsten tog det med), men vi har Bredband 2.

Bilbo
2006-03-30, 16:00
Fest??????

Patrik_växjö
2006-03-30, 16:24
Vi har 30 Mb upp/ner, tycker det är skitsamma så länge det inte är slött som modem..

Jao det blir la lite fest, typ den 8e kommer det vara öppet huskväll här :D Frivilligt att komma...

Torstensson
2006-03-30, 17:53
Den 8:e va ju en j-kla kväll.... Då e ja i Fjälleriet!

Men ja får la dyka förbi en annan dag då du...

Patrik_växjö
2006-03-30, 20:46
Den 8:e va ju en j-kla kväll.... Då e ja i Fjälleriet!

Men ja får la dyka förbi en annan dag då du...

Fjälleri eller fylleri - det är väl sktsamma? :)

Torstensson
2006-03-30, 21:16
Ja, man har ont i kroppen dan efter om man gjort det ordentligt....
Men hellre Fjälleri än Fylleri!!

Patrik_växjö
2006-03-31, 04:38
Äh, komigen nu, fjällen, va?? näfyyfan... :D

Kenell
2006-03-31, 08:36
Vi har 30 Mb upp/ner, tycker det är skitsamma så länge det inte är slött som modem..

Jao det blir la lite fest, typ den 8e kommer det vara öppet huskväll här :D Frivilligt att komma...

Jag/vi är på samma fjällresa som Torstenssons... Sorry... :(

Hank
2006-03-31, 08:46
Bra planerat, Patrik!
Dom största svamparna kan inte komma :D

Patrik_växjö
2006-03-31, 16:01
Bra planerat, Patrik!
Dom största svamparna kan inte komma :D

Fan, avslöjad direkt ;)

Bilbo
2006-04-04, 17:45
Dött här eller?
Kan meddela att jag blir moppeägare i morgon, samt att alla mina tanganyikor säljs på torsdag, detta för att göra plats för ett annat fiskprojekt!
Obs!! till alla som kan ta illa vid sig!
Detta är ingen förklädd annons, fiskarna är redan sålda!!!!!!!

Torstensson
2006-04-04, 18:22
Vadan nu Bilbo?? Ska du ha Hamster igen??? =))

Bilbo
2006-04-04, 18:29
Vadan nu Bilbo?? Ska du ha Hamster igen??? =))

Näe, den simmade så j-la dåligt ;)
Kan väl iaf säga att den afrikanska kontinenten simmar ur mina akvarier nu :D

Bilbo
2006-04-04, 18:39
För att slippa tråkningar väljer jag att ligga lågt med information om vad det skall bli, men när det är färdigt är ni hjärtligt välkomna, grillfest i sommar kanske? [:-36]

Torstensson
2006-04-04, 21:00
Sommar??

Ja jag räknar med en fest låångt innan dess.....

Patrik_växjö
2006-04-05, 07:41
Tråkningar?? För mina tankar mot Malawisjön... tssss :D

Fest?? vem har fest?? ;) men endel väljer ju att dra till fjällen när våren äntligen kommer till småland... :)

Bilbo
2006-04-06, 21:19
Nu simmas det i mitt 450 igen, men en helt annan kontinent......
To be continued.........

Torstensson
2006-04-06, 21:56
Sydamerika då eller??
För inte kör väl du som jag med Asien?? =))

Bilbo
2006-04-07, 04:54
Eller australien? ;)

Kenell
2006-04-07, 13:47
Inte ett Europa-kar då? :D

Patrik_växjö
2006-04-08, 23:30
Lyfter...

... fan man blev yr på denna festen oxo...

Hank
2006-04-10, 15:46
Här är det ju Döda havet nuförtiden ;)
Har legat utslagen med en dunderförkylning hela helgen, men nu är man med igen!
Nått nytt annars?
Bilbo:
Det är väl inte en Arrowana du köpt/ska köpa, eller?

Patrik_växjö
2006-04-10, 16:30
Ja nä gamla g**bar över 30 har en tendens att bli j*vligt förkylda ;)

Ikväll är det vallen som gäller..

Patrik_växjö
2006-04-10, 16:30
Här är det ju Döda havet nuförtiden ;)
Har legat utslagen med en dunderförkylning hela helgen, men nu är man med igen!
Nått nytt annars?
Bilbo:
Det är väl inte en Arrowana du köpt/ska köpa, eller?

Tror som Kenell, en fetegädda :)

Bilbo
2006-04-10, 16:53
Hmmmm ;)
Jag skulle aldrig stoppa i en arrowana i mitt 450, kanske i mitt 130-liters tillsammans med några paroonhajar och sedan dynga ut ett foto på blocket ;)

jockeXX
2006-04-11, 16:38
Hej växjöakvarister!
Har tagit upp mitt inresse med främst malawi igen.
Finns i Hovmantorp och är aluminiumgrossist om nån akvarist behöver nåt sånt.(oxå eloxrör och knutar )
Ville bara presentera mig lite...
Mvh Jocke

CD.
2006-04-11, 17:14
Nu har jag tagit mig i kragen och tagit mig ut i cyberrymden.
Träffade Hank i Gbg och tänkte att jag bor ju inte så långt från Växjö.
Ny bliven akvarist med två kar. ( 200l Malawi och 112 SA). Hoppas på givande diskussioner.

Patrik_växjö
2006-04-11, 17:54
Trevligt, nya nördar bara trillar in i gänget helt plötsligt :D

Hank
2006-04-12, 06:04
Tjena nykommlingar!
Alltid trevligt med lite nytt blod i sällskapet "Växjönördarna" :)
CD:
Den e-postadressen som ligger i min profil SKA funka....

Redbullen
2006-04-12, 10:11
Hej växjöakvarister!
Har tagit upp mitt inresse med främst malawi igen.
Finns i Hovmantorp och är aluminiumgrossist om nån akvarist behöver nåt sånt.(oxå eloxrör och knutar )
Ville bara presentera mig lite...
Mvh Jocke

Det är inte den Jocke som "fixar" kylflänsar till Hydroware i Alvesta, och div alu bitar till Mr Wigge som jobbar där också? :)

// Peter som sitter på Hydroware

jockeXX
2006-04-12, 10:24
Det är inte den Jocke som "fixar" kylflänsar till Hydroware i Alvesta, och div alu bitar till Mr Wigge som jobbar där också? :)

// Peter som sitter på Hydroware

He he Jodå det stämmer det.
Fick ett ryck o köpte ett 375 med malawi till mitt kontor.
Har ju 2 720 malawi sen innan men bara 1 av dom igång nu.
Ska ju bygga ett stort i nya huset sen.
Om man nånsin blir klar.....:(

Redbullen
2006-04-12, 12:01
He he Jodå det stämmer det.
Fick ett ryck o köpte ett 375 med malawi till mitt kontor.
Har ju 2 720 malawi sen innan men bara 1 av dom igång nu.
Ska ju bygga ett stort i nya huset sen.
Om man nånsin blir klar.....:(

Ahh misstänkte att det var du hehe
Jag har själv aldrig träffat dej utan vet vem du är genom Wigge.

Okey akvarium kan man inte ha för lite av.
Hemma hos mej är de 3st 375L och 1 540L och ett litet 54L igång haha.
Så jag hoppas de håller tätt..

Är du sugen på mer Malawi så finns det en kille här inne som heter Gozrob.
Du är välkommen ner i hans lokal och ta en titt

Mvh Peter

jockeXX
2006-04-12, 12:19
Trevligt när är han på plats?
Ska in te stan ikväll och göra lite ärenden.

Redbullen
2006-04-12, 12:49
Trevligt när är han på plats?
Ska in te stan ikväll och göra lite ärenden.

Han håller på att bygga hus så han är rätt upptagen hela dagarna
Annars är jag är i stort sett där nere efter 17:00 varje kväll nu och är hans "slav" typ hehe.

Ring honom och prata med han och se vad han säger, han kanske kan komma ner en snabbis eller nått

Robert Gustavsson : 0730260175

//Mvh Peter

jockeXX
2006-04-12, 13:08
Sån brådis är det inte.
Är så sällan i stan nu så man får ju passa på att se lite när man är inne.
Slår han en pling sen.

Redbullen
2006-04-12, 13:11
Sån brådis är det inte.
Är så sällan i stan nu så man får ju passa på att se lite när man är inne.
Slår han en pling sen.

Ok jag ska ändå ner där ikväll och göra rent ett eller två kar så det är bara att komma dit om du vill/hinner..

//Peter

jockeXX
2006-04-12, 14:27
Vet inte var det ligger...
Går det att förklara per mail?

Redbullen
2006-04-12, 18:59
Vet inte var det ligger...
Går det att förklara per mail?

Nu behöver jag väl inte förklara *asg*
Var väl inte så värst pratglad av mej idag....trött och hungrig liksom hehe

Mvh Peter

Patrik_växjö
2006-04-12, 20:21
Hoppsan, blev oerhört överraskad idag när jag på min 25:e bemärkelsedag fick en Helikoptermal och en väderål av min annars helt ointresserade sambo..

"Även gult gräs blir grönt till slut".... eget ordspråk.. ;)

jockeXX
2006-04-13, 07:07
Det är lugnt kul o se stället.
Hade du faxnummer så kan jag faxa bilder på knutar?

Hank
2006-04-13, 07:35
Grattis i efterskott, Patrik!! :D

Bilbo
2006-04-13, 09:28
Hoppsan, blev oerhört överraskad idag när jag på min 25:e bemärkelsedag fick en Helikoptermal och en väderål av min annars helt ointresserade sambo..

"Även gult gräs blir grönt till slut".... eget ordspråk.. ;)
Grattis Patrik!
Du ser att det finns hopp även för de som inte verkar intresserade ;)

Bilbo
2006-04-13, 09:29
Skönt att vara ledig förresten, jag passade på att ta ledigt onsdag och torsdag denna veckan, tvådagarsvecka är ganska lagom :D

Patrik_växjö
2006-04-13, 10:48
Man tackar.. Helikoptemalen är ju helt enormt cool..

Redbullen
2006-04-13, 13:58
Det är lugnt kul o se stället.
Hade du faxnummer så kan jag faxa bilder på knutar?

Skickade det som PM

Mvh Peter

Redbullen
2006-04-13, 13:58
Gratittulerar Parik....snart är du 27år du med "mohahahah"

mvh Peter

Patrik_växjö
2006-04-14, 18:47
faan, min helikoptermal levde bara 2 dar hos mig :( Hittade den bakom e sten... Trist trist..

Torstensson
2006-04-14, 22:35
Jag ville inte gratulera så precis.. Jag menar, om du e bara lite så åldersfierad som du e Peugotfixerad så kandet ju slå jättefel!!!

Vi syns med flyttsläpet nästa helg......

Bilbo
2006-04-15, 06:21
faan, min helikoptermal levde bara 2 dar hos mig :( Hittade den bakom e sten... Trist trist..
Mina två helikoptermalar dog oxå helt oförklarligt, de levde iofs ganska länge men jag fattar inte varför de dog. Som sagt, mycke´ trist!

Patrik_växjö
2006-04-15, 07:00
Hittade min bakom en av de större stenarna bak i karet, kan möjligtvis ha fastnat där, vet ej..

Jaså fjällrävarna är hemma igen ... [^]

Torstensson
2006-04-15, 07:35
Hemma?? Dalarna lämnar vi inte i första taget!!
Men får nog släpa oss hem vad det lider....

Kenell
2006-04-16, 17:25
Jodå vi är hemma nu (tror T med kommit från Dalarna idag).... Det var najsigt får man väl säga... :)

Torstensson
2006-04-17, 22:12
Stora baljan tömd på ALLT!
Bara resten kvar... får se om jag hinner i morgon kanske..

Hoppas Robbans 375-ställning håller å inte gör en "Larry", fast två 375:or e ju bara drygt hälften av ett 1400!! =))

Patrik_växjö
2006-04-18, 10:24
När ska vi åskådare komma och stoppa trafiken på söder?? :D

Torstensson
2006-04-18, 16:14
Kan bli i morgon eller på torsdag.. *halvnervis*
Testade att lyfta en packe tompallar med långgafflarna på trucken idag, känndes OK. Alltså, det e ju bara 5,5m upp det ska! Sen ska det iofs dras in på en balkong, igenom en dörr där det e 8-10mm tillgodo, så det borde gå..

Tror inte ens trucken kommer stå så mycket på vägen, mest trottoaren, så några fritidspoliser behövs inte!! Helst inga andra poliser heller.... =))

Men sen dröjjer det nog innan det blir vatten i baljan, har lixom inte tiiiid!

Patrik_växjö
2006-04-18, 16:38
...sen måste man ha polisens godkännande om du behöver hindra trafik osv.. Mest för säkerhets skull tror jag, var ett jäkla liv en gång när vi skulle lyfta ett aggregat och råkade hindra all trafik med en kran.

Hoppas det går bra iaf...

Kenell
2006-04-18, 17:29
Det är kommunen man går till o ber om sånt så fixar dom resten med polis o allt, o sen kommer en fin hyra på posten sedan för att man använt kommunens mark :)

Torstensson
2006-04-18, 19:55
Fiskarna jag flyttade mår efter omständigheterna bra. Det e nog bara EN som tycker att utrymmet e liite väl litet just nu, eller fattar han ingenting! =)

Jag tänker varken stänga av någon väg eller hindra någon trafik, hur kan ni tro något sånt?? Ni som sett mig "In action" i min truck!?! Jo, kanske att jag hindrar någon gångtrafikant i några minuter, men det får dom allt tåla..

Kenell
2006-04-21, 17:10
För intresserade finns här bilder från en viss akvarieflytt... ;)

http://www.kenell.com/cgi-bin/emAlbum.cgi?cmd=show_thumbs&path=Akvarielyft%202006-04-21&tn=1

Hur det gick? Ja, var man inte med och hjälpte till så får man väl fråga ägaren... ;)

Bilbo
2006-04-21, 19:02
Imponerande!

Bilbo
2006-04-21, 19:28
Det är väl dags att ta bladet från munnen nu vad gäller mitt nya projekt, eftersom det börjat spridas i kretsen nu vad det kommer att innehålla :D
I mitt 450-liters simmar just nu ca 70 st kardinaltetror, svart bottenmaterial har inhandlats. Jag har också beställt 14 st Bruna discus på ca 5 cm, växter är oxå beställda. Till er som var med från början kan jag väl säga att det är lite "back to basics" som är på gång. Efter moget övervägande och, framför allt, ren impuls bestämdes det att tanganyikorna skulle uuuut, och in med något som var lite vilsamt att titta på istället. Också detta blir ett "lowtec" diskuskar utan osmosvatten, torvfiltrering o. dyl. skillnaden är väl att min utökade akvaristiska erfarenhet skall få det att funka ännu bättre än förra gången, samt att jag valde att köpa en av ursprungsfärgerna av fisk istället för de där stoppljusen i alla regnbågens kulörer, detta borgar för att jag äntligen kan få ett snyggt och harmoniskt discus-akvarium. Jag hoppas det iaf ;)

Torstensson
2006-04-21, 21:09
Ja fy fasen!! *PHU* Detta va helt klart en av de svettigaste dagarna på länge... Men nu e Baljan i RÄTT lägenhet!

Säg som det e Bilbo, när väl du oxå skulle ha Tanganyika så va det så vanligt så det inte va kul längre.. Därför Discus! =)) Hoppas det blir snyggt med det svarta gruset bara..

Redbullen
2006-04-21, 22:48
Torsten......kan tänka mej att grannarna har idiotförklarat dej nu :D
Det måste varit på det kända kvinnliga intima kvinnliga håstrået att det gick in genom dörren va ?
Kul att det gick bra iallafall, hoppas inte regerinen kommer på att hon ska ha en bokhylla nu när baljan är på plats, men ja.....hon får väl putta undan karet själv isåfall :)

En annan kul grejj är om man kollar ute vid robbans där huset ska stå...
Det är en stor fläck med armeringsjärn på ett ställe, så nu fattar man hur stort det karet kommer att bli igentligen :)
Jag kommer starta en tråd inne på ciklid snart när jag fått bilderna, det blir ett projekt som kommer uppdateras ofta.

Mvh Peter

Patrik_växjö
2006-04-22, 08:20
Torstens kar såg rätt litet upp i skyn, fast när vi skulle "putta" in et så var det lika stort igen :D Fattar inte hur galningen som stod under karet och bar med ryggen kunde räta på sig igen... :eek:

Torstensson
2006-04-22, 22:57
Han e en stark rackare han du Patrik!! Och bara det att dom två själva bar akvariet..TUNGT!!

Sitter nu i nya lägenheten och har fått igång bredbandet, så man inte blir helt isolerad... E aningens sugen på att dra igång stora baljan, men det får nog vänta på sig ett tag till. E ju liite annat nu om man så säger. =))

Redbullen
2006-04-22, 23:16
Patrik : Har du några rötter liggandes ??

Mvh Peter

Patrik_växjö
2006-04-23, 06:51
Redbullen: Jag har rötter liggandes.... :D

Torstensson
2006-04-23, 07:47
Jag har mina lutandes.... =))

Patrik_växjö
2006-04-23, 07:48
Men du flyttar ju runt på dom hela tiden :D

Redbullen
2006-04-23, 12:40
Bra Patrik då vet jag
Har ett 375 som står ensamt ju..... antingen sydamerikaner eller tanganyika blir de där...

Har du inte blivit av med din rot ännu Torsten?

Mvh Peter

Torstensson
2006-04-23, 17:24
Dom stora e ju länge sen dom bytte ägare.. Men dom som e kvar e lutandes! =)

Patrik_växjö
2006-04-25, 17:18
[:-89]

Redbullen
2006-04-25, 22:07
Tanga karet är på väg att ta form
Bakrund beställd och jag ska själv ut och plocka sten i morgon.
Multisarna får förbereda sej på eventuell flytt till helgen eller början av nästa vecka...

Annars är här lungt, Robbans ancistrus hane fick min (Mal)in att bli sugen, han ligger just nu inne i en rot och fläktar yngel

Oscar växer....7cm sen den 27e februari har den största växt.

Robbans Red Fin och Hongi tuggar för fullt här..

nää annars händer de inget :)

Mvh P

Bilbo
2006-04-27, 17:10
Mitt "Heavy Metal" discuskar börjar ta form, svart bakgrund och svart grus. Lite grumligt ännu så länge, men det verkar som om det blir snyggt!

Hank
2006-04-28, 08:15
Mitt "Heavy Metal" discuskar börjar ta form, svart bakgrund och svart grus. Lite grumligt ännu så länge, men det verkar som om det blir snyggt!
Heavy metal och discus i samma mening!
Hmmm, ska bli intressant att se :D

Redbullen
2006-04-28, 11:22
Ett kar gick läck hemma idag.....mindre kul !

LN
2006-04-28, 11:39
En Larry.

Bilbo
2006-05-02, 11:49
Totalt dött här eller?

Hank
2006-05-02, 13:08
Totalt dött här eller?
Jepp, nästan iaf......

Torstensson
2006-05-02, 20:03
"-Det blir inte bättre än man själv gör det till.."

Torstensson
2006-05-02, 21:38
Skall väl försöka få tummen ur snart och fixa till den lite större baljan.. Men ännu tryter orken!! HON vill ha bort 2x375:orna för att kunna möblera, jag försöker få henne att vänja sig... =)) Fast det får väl bli 2x222 eller 2x310 i så fall...å skippa alla små... *drömmar*

Arowanan hugger efter allt numera...även malarna, men dom har ju hyfsat vett att hålla sig undan! Man kanske skulle testa att ha den själv i poolen och tokmata!?!?! =)) Fast det e ju helt klart rätt årstid nu om man vill testa med lite "foderfisk". Dammfisk e billig...

Min Malawiål kom fram idag när det vankades Åleds frysta Mysis. Fasen va smal den va, gissa hur glupsk den va, dom sista 2 Occelaterna fick allt va snabba om dom skulle få ngt.

Men visst, ett långpass och en fast ringnyckel så e det snart ett stort akvarie på Söder i Växjö som gapar efter mycket vatten!!!

Bilbo
2006-05-03, 19:23
Nu har dammprojektet inletts, alla som har för mycket fritid är välkomna med spade och gott humör ;)

Torstensson
2006-05-05, 17:13
Helg, äntligen!! Ska försöka få till det med möbler och kanske även akvarer..
E ngn kaffesugen så e det bara att kika förbi. Allt e kanske inte på plats, men kaffebryggaren e!! =))

Torstensson
2006-05-05, 23:59
Sitter på balkongen å hör Petter gapa för fullt nere på Loft. Måste va utomhus konsert.. Snacka om volym!! =))

Ngra coola snubbar försöker sänka bommarna nere vid Polishuset, lycka till!
Helt klart fräckt med trådlös surfing...

Imorrn blir det nog ett allvarligt försök på akvariefronten. Arowanan jagar alla i sin balja nu, utom ålen. Undrar hur hungrig han kan va?!? =))

Over & out...

Redbullen
2006-05-06, 13:13
Här är de lungt som i en filbunke

Trippelt Red Fin tugg, varav en liten hona som är Anna`s, resten robban`s
Anna`s Brigth Blue tuggar
Anna`s OB sebra tuggar
Dubbelt tugg på Robban`s Hongii
Multisarna har skaffat sej en koloni
Larry`s Compressiceps har troligen lagt ägg i en snäcka
Mina Påffar växer och äter, dom småboxas med Larrys Uaru stundvis
Larry`s Uaru smålatjar med varandra efter 50% vattenbyte.

Snart bär det av ner till lokalen, där är de också fullt tugg

ROBBAAAAAN.....vi måste tömma någon dag nu :)

Mvh Peter

Torstensson
2006-05-06, 18:18
Men Redbullen, har du pipp i alla kar?? Avundsjuk?? =))

Hoppas det överlever lite yngel oxå...

Bilbo, hur går det med dammen??

Bilbo
2006-05-08, 18:22
Dammen går långsamt, målet är att ha vatten i den nästa sommar, så grävningen får bli i sommar. Åker till varberg och handlar discus på lördag (förhoppningsvis). Sedan är ni hjärtligt välkomna att titta på akvariet!

Redbullen
2006-05-08, 21:42
För er som har missat!!

http://web2.ciklidbladet.se/forum/showthread.php?t=52681

Bildo......hade kunnat hämtat fiskarna nu i söndags, men kom på det så sent och hade inte förvarnat dej, för vi körde nämligen igenom Vrigstad

Mvh Peter

Bilbo
2006-05-13, 07:14
Tio discusar simmar nu i mitt 450-liters

Bilbo
2006-05-13, 20:45
INBJUDAN!
Grillning hos mig i Vrigstad på kristiflygaretorsdan (25;e) Torsten och Monica kommer. Fler intresserade? Dricka medtages, mat fixar jag (vi ;))

Kenell
2006-05-14, 00:33
Tyvärr kan vi inte då, långhelg juh, vi passar på att inviga husvagnen då, vet inte var ännu...

Bilbo
2006-05-14, 05:48
Tyvärr kan vi inte då, långhelg juh, vi passar på att inviga husvagnen då, vet inte var ännu...
Vrigstad? ;) ;)

Torstensson
2006-05-14, 08:40
Vad fasen gör du uppe innan sju en söndag Bilbo??

Bilbo
2006-05-14, 12:28
Fiske! Fångade en Gös på 1,5 kg och en Abboorre på 8 hg

Kenell
2006-05-14, 23:53
Vrigstad? ;) ;)

Man vet aldrig, men jag skulle inte tro det, skulle tro vi åker lite längre bort....

Hank
2006-05-15, 05:42
INBJUDAN!
Grillning hos mig i Vrigstad på kristiflygaretorsdan (25;e) Torsten och Monica kommer. Fler intresserade? Dricka medtages, mat fixar jag (vi ;))
Låter trevligt!
Ska kolla upp det :)

Torstensson
2006-05-15, 19:02
Å då försöka grilla liite tidigare än sent...om du e med Hank? =))

Tidsåtgången för lite grill med dricka e ju alltid en viss tid, men tidigarelägger man det då aningens så kan man ju antingen hinna med ngn dricka till ELLER låta bli att förstöra hela dagen efter!!

Hank
2006-05-17, 12:41
Å då försöka grilla liite tidigare än sent...om du e med Hank? =))

Tidsåtgången för lite grill med dricka e ju alltid en viss tid, men tidigarelägger man det då aningens så kan man ju antingen hinna med ngn dricka till ELLER låta bli att förstöra hela dagen efter!!
Låter som ett bra upplägg! Vi hänger på (nästan helt säkert) :D

Patrik_växjö
2006-05-20, 08:10
Vi ska iväg så det blir inget för mig.

Anledningen till att jag inte svarat tidigare är att jag har problem med att logga in på zpet, som vanligt...

Bilbo
2006-05-20, 16:44
Har du blivit "blockad";)

Patrik_växjö
2006-05-21, 08:08
Har du blivit "blockad";)

Näe, hehe, men inloggningen verkar vara lite ur led ibland på zpet verkar det som. Men skit samma, det är väl som zpet i övrigt..

Torstensson
2006-05-21, 10:05
Jag har inga probs iaf....

Hank
2006-05-22, 07:04
Bilbo:
Vi kommer gärna på tors. :)
Torsten:
Våran tur att köra, eller?

Bilbo
2006-05-22, 16:05
Vi stiger upp vid 10-tiden, grillen tänds vid 16-tiden, det är väl de tider som gäller för vår del!

Torstensson
2006-05-22, 16:31
Du får gärna köra Hank, fast vi knoppar nog över och fortsätter vidare iväg dagen efter!

Vi lär dyka upp vid middagstid...

Bilbo
2006-05-22, 19:04
Vill ni ha lunch då oxå?

Redbullen
2006-05-22, 19:06
Torsten : dom har en Nilabborre nere på Håvis....du som gillar stora fiskar, eller ja den BLIR stor :)

mvh Peter

Torstensson
2006-05-22, 21:44
Vill ni ha lunch då oxå?

Lunch å lunch... En macka kanske, till groggen!! =))

Hank
2006-05-23, 05:44
Du får gärna köra Hank, fast vi knoppar nog över och fortsätter vidare iväg dagen efter!

Vi lär dyka upp vid middagstid...
Det blir två bilar då, om jag fattat rätt?
Ok, då vi ses framåt eftermiddan i Vrigstad. Passar bra eftersom Ulrika ska upp som vanligt och jobba på fredag :)

Bilbo
2006-05-23, 11:52
Du skall nog få något att tugga på till groggen!

Redbullen
2006-05-24, 16:12
Okey nya hobbyn är nu Supa, Grilla och leka med bilbarna eller :)

Torstensson
2006-05-24, 17:42
Bilbarna?? Om du menar Bilbanan så e den i malpåse till hösten...

Supa å grilla e nog inget jag har som hobby, mera ett sätt att umgås.
Jag tror nog att du oxå e hyfsat tilltalad av ett par bira, en saftig köttbit å några kompisar att snacka dynga med, eller?? ;)

Akvariehobbyn e inte på högsta nivån här just nu, men det hinner nog ändra sig tror jag. Har fortfarande inte packat upp alla lådor från flytten ju!! :D

Patrik_växjö
2006-05-24, 17:44
Helt klart hobbierna nr 1 sommartid... Än så länge iaf, men snart blir det familjeliv ett tag framöver... bingolotto, uppe hela natta, släktbesök...

Hank
2006-05-24, 20:06
Helt klart hobbierna nr 1 sommartid... Än så länge iaf, men snart blir det familjeliv ett tag framöver... bingolotto, uppe hela natta, släktbesök...
Tillökning, eller?
Isf, grattis :)

Bilbo
2006-05-24, 20:13
Grattis Patrik!

Redbullen
2006-05-24, 22:38
Bilbarna?? Om du menar Bilbanan så e den i malpåse till hösten...

Supa å grilla e nog inget jag har som hobby, mera ett sätt att umgås.
Jag tror nog att du oxå e hyfsat tilltalad av ett par bira, en saftig köttbit å några kompisar att snacka dynga med, eller?? ;)

Akvariehobbyn e inte på högsta nivån här just nu, men det hinner nog ändra sig tror jag. Har fortfarande inte packat upp alla lådor från flytten ju!! :D
Det är bra....stora pojkar leker inte med bilbana :)

Njo det är väl klart, ser dock inget väder till det ännu :)
Men de blir semester och midsommar ska avverkas på öland med bira fylla och ett j*vla tryck

ok bara upp med karen och vatten i och fisk sen är allt som de ska igen..
Som jag sa innan ..... Nilabborre på Håvis...:)

Mvh Peter

Torstensson
2006-05-24, 22:49
Du som gillar Dragrace Redbullen borde nog gilla att leka med bilbana oxå....

Axa från noll till hundra knyck på under en sekund och toppa 160km/h i dom värsta klasserna, där man kör varv på varv!
Ren Dragrace går ännu snabbare.. Räkna om den farten från skala 1:24 så hänger ingen skala 1:1-bil med. Men ok, verklighet e verklighet, fast här behövs ingen licens å inget körkort!! ;)

Till hösten ska Peter å jag ta med er alla till banan, inga ursäkter godtas, och låta er bevis att bilbana INTE e ngt för riktiga män....eller bevisar vi att det just e det! :D

Patrik_växjö
2006-05-25, 08:55
Tillökning, eller?
Isf, grattis :)

Japp, så är det..

Patrik_växjö
2006-05-25, 09:03

Axa från noll till hundra knyck på under en sekund och toppa 160km/h i dom värsta klasserna, där man kör varv på varv!
Ren Dragrace går ännu snabbare.. Räkna om den farten från skala 1:24 så hänger ingen skala 1:1-bil med. Men ok, verklighet e verklighet, fast här behövs ingen licens å inget körkort!! ;)

Till hösten ska Peter å jag ta med er alla till banan, inga ursäkter godtas, och låta er bevis att bilbana INTE e ngt för riktiga män....eller bevisar vi att det just e det! :D

För min del spelar det ingen roll om jag står med ett handtag i handen jämte en bilbana eller om jag så sitter i mitt gamla, tunga, chippade firmabilsas - hornen växer ändå ut vid vissa rödljus o liknande, viljan att vinna finns alltid [:-115]

Själv tycker jag det är roligare med bilar på en bana, alltså både riktiga bilar eller bilbana, dragrace eller 0-402 m är bara trams, i mina ögon.. Hur snabbt det än går, elelr hur mycket muskler det än finns under huvarna, är det inte samma racegrej som att köra på bana efter varandra och preja, köra om på innern eller så...

Har varit på Emmaboda ett par år när jag körde Audi och byggde om lite men, fan man tröttnar.. stå där å se par efter par köra iväg... 12-15 sek, nästa par... Då var det roligare att se alla biletereobyggen!

Nähe, nu går skutan mot svärmor...huvaligen... [:-89]

Redbullen
2006-05-25, 22:58

Jag har provlekt på bilbana med jobbet, första gången för mej var med jobbet så nockade jag ner chefen från 3e platsen....vilket han inte tålererade, tog han med ett varv...men ett varv mer är ju ett varv mer :D

Mvh Peter

Redbullen
2006-05-25, 23:15
Själv tycker jag det är roligare med bilar på en bana, alltså både riktiga bilar eller bilbana, dragrace eller 0-402 m är bara trams, i mina ögon.. Hur snabbt det än går, elelr hur mycket muskler det än finns under huvarna, är det inte samma racegrej som att köra på bana efter varandra och preja, köra om på innern eller så...

Har varit på Emmaboda ett par år när jag körde Audi och byggde om lite men, fan man tröttnar.. stå där å se par efter par köra iväg... 12-15 sek, nästa par... Då var det roligare att se alla biletereobyggen!

Nähe, nu går skutan mot svärmor...huvaligen... [:-89]

Nej det går inte att tröttna....:)
Att bara köra med en bil som någon lekt lite med promet är inget direkt kul, enligt mej
Då är det mycket roligare att sitta och simulera/räkna fram en topp, ett par kammar som lirar så man får just det registret man vill ha.
Samtidigt leta upp bland alla världens olika bilmodeller ett gäng ventiler med rätta mått på rätta ställen.
( Vi kör för övrigt med en topp som är one of a kind i världen ;))
Fräsa upp större ventiluttag, smarriga ventilsäten med goa vinklar för bästa flöde.
Modifiera ett block för att det ska bli stabilt, luska ut blockets svagheter och eliminera dom, efter det borrning.
Veven som ska slipad och punktbalanseras, det blir speciell balansering till en 5cyl motor.
Egenmåttade kolvar med egna ventiluttag just för de stora ventilerna som sitter i.
Måttade Verdi stakar med mått som passar så man får rätt geometri.
Bygga grenrör, insug med runners och rätt längd på trattarna och volym på plenum.
Egenbyggd intercooler
Modifierat smörjsystem
Rätt turbo med rätt arbetsområde, rätta mått för bästa effekt
Att bara få skruva ihop en maskin för strax över 110 loppor är en underbar känsla, man är lika nervös som när man fyller ett kar i lägenhet som är över en kubik :D

Och sen bara få höra en sån maskin starta får en att rysa i kroppen.

Och att sen testköra med ca 35-40% = 450-500hk av maskin kan leverera och åka 11:68 @ 204kmh med värdelösa 60fot tider och hjulspinn 300meter trotts riktiga dragracing suddar gör en glad.

Ett nytt block är på väg hem, diselblock till och med vilket är mycket mer stabilt och det gör ju att vi kan vrida på mer effekt när vi lyckats få ordning på bakvagn.

Med runt 600hk ska man kunna åka 9sekunders repor enligt " Silverryggarna"

En ny bakaxel lägger på golvet på jobbet med prylar i som ska stå pall strax över 1000hk och 60fot på 1sek vilket betyder 7,5-8skunders repor :)

Så chip luftfilter och avgassystem är ungefär de man kan köpa på hobbex:P

Mvh Peter

Bilbo
2006-05-25, 23:33
Med runt 600hk ska man kunna åka 9sekunders repor enligt " Silverryggarna"
Men det kräver väl körkort? ;)

calle-hallabro
2006-05-25, 23:44
Ni som gillar fart, varför inte testa Karting??
Jag gjorde det för 2 årsedan första gången utomhus, och jag blev fast!
0-100 km/h på ca 4sec sittandes 5mm över asfalten, det ger fartkänsla!!

//Calle

Hank
2006-05-26, 14:03
aj aj aj, staffspark :)

Redbullen
2006-05-26, 14:41

En mekaniker behöver inte körkort :D

// Peter

Redbullen
2006-05-26, 14:45
Ni som gillar fart, varför inte testa Karting??
Jag gjorde det för 2 årsedan första gången utomhus, och jag blev fast!
0-100 km/h på ca 4sec sittandes 5mm över asfalten, det ger fartkänsla!!

//Calle

Det är inte fartkänslan eller att lyckas slå andra
Det är det egenuppsatt målet man hela tiden vill slå, vilket bara växer och växer.
Greppet i starten, 60fot, 201meters tiden, 402meters tiden och slutfart
Visst rödljuskörning ju att slå den andra tills nästa rödljus, vem vågar bromsa sist :)
Köra-till-jobbet-varje-dag-och-dragbilen-till-strippen är änså länge växjös snabbaste framhjulsdrivna bil också :D

Så ja vi är fanatiker och inte riktigt kloka, inte ens trucken på jobbet är orginal längre *asg*

Mvh Peter

Patrik_växjö
2006-05-26, 15:24
Va kul att du hittat ditt område Reddis, jag är fortfarande inte speciellt impad av alla trimmade bilar som bara klarar av att körarakt fram. men jag ska inte sticka under stol med att det vore coolt att testköraen gång, men inte mer.

Isåfall är det ballare med originalbilar med klös i, men vem behöver 300hk när flickvännen/sambon bara kör bilfan varje dag? :)

calle-hallabro
2006-05-28, 21:15
Visst är det kul att köra rakt fram, har även testat detta, men det är när det svänger det blir kul :)

//Calle

Torstensson
2006-05-28, 22:02
Hittade lite fisk i Gbg i helgen...
5 st Semaprochilodus taeniurus, eller "Fei-Feng" eller "Flaggstjärtstetra" eller "Charming Phoenix". Kärt barn har många namn!! Dessa 5 va betydligt större än den jag köpte hos Mattis tidigare, och BETYDLIGT billigare.. Sedan blev det 3st små små Synodontisar oxå!!
Måste få tummen ur å få igång mitt stora kar, men tiden räcker ju inte till...

Vandal
2006-05-31, 18:53
halloj nörds... minns ni mig? pettson på akvariekällan? kul att ni håller igång där nere... själv gick jag och blev göteborgare istället...

Torstensson
2006-05-31, 21:51
Men tjena fan! =)
Kollade din profil, inte gillar väl du techno?? Trodde det va reagga....

Vandal
2006-06-01, 12:35
Men tjena fan! =)
Kollade din profil, inte gillar väl du techno?? Trodde det va reagga....

har alltid gillat techno, hård och brutal ska den vara... men ska å reggae går också ner... har numera kapat skabblocksen och ser ut som folk igen...

Bilbo
2006-06-01, 15:28
Jasså är det du, jag kunde inte placera dig först! Tjenare!

Vandal
2006-06-05, 23:57
halloj.-... va gör ni därnere... vart å snott föreningen av stickan eller?

Bilbo
2006-06-06, 06:49
Nä nä, vi är en extremt löst sammansatt grupp med en "kärna" på typ 5 pers samt några "satelliter". Vi träffas och fikar och snackar fisk lite då och då.

Vandal
2006-06-06, 21:43
gött gött...

Torstensson
2006-06-09, 20:56
Så enkelt med ett "riktigt" vattenpass... Tur att Pelle kom för att bygga lite nytt på jobbet så jag kunde låna "Den lilla gula" igen! Ett maskinpass som endast används till maskiner där det krävs att det e noga som fasen...

Jaja, nu håller jag på att fylla baljan. Det blir väl några hundra liter iaf, för att testa golvet! Vill ju inte göra en "Larry"!! ;) Sen tömma efter några timmar, eller imorgon, å sen mäta om allt igen! Fasen va kul det e med akvarier...

Lät min lilla Arowana jaga laserpunkten som finns i passet. Snacka om rusningar! Han kommer definitvt till sin rätt i det stora karet...

Patrik_växjö
2006-06-10, 06:43
Glöm för all del inte att känna tyngden i hörnerna som Arnold lärt dig... ;)

Bilbo
2006-06-10, 17:52
Kom hem från Arnold för ca 3 timmar sedan, det blev 4-siffrigt denna gången med :(
Köpte dock 4 st Stänktetror, 20 st Rubytetror, 3 st Korallplaty[:o], 1 Guppyhane, en ascool Kulfisk,2 st zebrasnäckor, 2 kg Artemia, 1,2 kg Mysis samt 0,2 kg Röda mygg.
Jag är så j-la trött på skitfodret från "Fula Fisken" så jag kan spy på det, så nu blir det 100% Åleds i fortsättningen, det enda jag kan acceptera är möjligen Golden Gates Artemia i nödfall

Torstensson
2006-06-11, 19:47
Har nu nästan fyllt hela akvariet, det e väl en 10cm kvar..
Då upptäcker jag att en av pianofötterna SPRUCKIT!! Pang, mitt itu..
Fast den håller ju ihop iaf. Fast det blir till att tömma, IGEN, och byta ut den så klart. Å jag som ville ha igång det nu. Fiskarna får att hålla sig en vecka till i sina "små" bajor!

Har nästan avvecklat 63-litaren helt.. Det va bara några växter, en Ancistrus och ett 20-tal Kardinaltetror kvar. Dom e nu bland dom andra pluttfiskarna. Blev så bra så..

Torstensson
2006-06-12, 20:10
Nytt försök med nya fötter.. Bytte 2 av dom gamla så hoppas det håller nu!

Inget "fika" på G??

Hank
2006-06-13, 05:45
Inget "fika" på G??
Precis, vi väntar på att du ska komma till rätta :)
Annars är det ju mycket fotboll nu.....

Torstensson
2006-06-13, 16:29
Karet står med vatten i nu iaf, och ännu ingen "Larry"... Fast det tog väl ett tag eller?? ;)

Fotboll ja, och skolavslutningar å annat!

Patrik_växjö
2006-06-13, 20:11
Karet står med vatten i nu iaf, och ännu ingen "Larry"... Fast det tog väl ett tag eller?? ;)

Fotboll ja, och skolavslutningar å annat!

...och myyyycke på jobbet... fast inte mer än man hinner att fika ;)

Redbullen
2006-06-16, 21:21
Fotboll.....världens mest meninslösa sport.....en bunta puckon som försöker få in en läderboll i ett mål....och vilken hysteri.,....ne fy f***n

Zlatan....en kille från Rosengård som råkade råkade sätta ett kryssskott när talangjagaren var på besök i malmös slkum :).. och som just nu glider runt på en räkmacka.....

Mvh Killen som hela dagarna ratar allt vad fotboll heter på jobbet....på jobbet jobbar man, man sitter inte och lökar fram TV på arbetstid

Patrik_växjö
2006-06-17, 06:46
Fotboll.....världens mest meninslösa sport.....en bunta puckon som försöker få in en läderboll i ett mål....och vilken hysteri.,....ne fy f***n

Zlatan....en kille från Rosengård som råkade råkade sätta ett kryssskott när talangjagaren var på besök i malmös slkum :).. och som just nu glider runt på en räkmacka.....

Mvh Killen som hela dagarna ratar allt vad fotboll heter på jobbet....på jobbet jobbar man, man sitter inte och lökar fram TV på arbetstid

Inte mycket du kan om fotboll ser jag... Zlatan på en räkmacka? Nje, du skulle nog vara med på en Juventusträning så ska du gå se på räkmacka...