handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag få platyynglen att växa?

Maxim
2002-09-28, 20:15
<font color=blue>Jag har några 3 månader gamla platyyngel som inte växer minsta lilla!, varför gör dom inte det? Min kompis platyyngel som bara e en månad gamla har växt om mina yngel... Snart är hennes yngel större än mina.. hur ska jag få dom större(jag frågar inte det här för att det e en sorts tävling mellan oss utan att det e konstigt att mina yngel stannat i växten)?

//Gaby</font id=blue>

GR

Guy Palm
2002-09-29, 08:32
Hej Gaby
Det är lite vårt att svara på frågan utan att veta förutsättningar för fiskarna. Hur stort akvarium går de i ? Vad får de för mat ? Hur ofta byter du vatten ? För att ynglen skall växa är alla dessa saker viktiga, inte minst vattenbyten.

Hälsningar

Guy

Aqua_Max
2002-09-29, 12:47
Jag instämmer med Guys frågor och lägger till: Hur ofta får de mat?

~~~ Max Photo ~~~ (http://hem.bredband.net/maxstr)

Maxim
2002-10-05, 18:44
Akvariet är ca 25 liter... Dom får flinfoder å larver. ca en gång i månaden.. det får oftast mat en gr per dag..

GR

klara
2002-10-06, 22:14
Hej Maxim!

En gång per dag räcker inte. Yngel behöver mat en 5-6 gånger om dagen minst för att växa bra. Växla mellan t ex bosmider, artemia o smått torrfoder för yngel när de är små o senare kan du även ge vanliga torrfodersorter/pellets/algtabletter + större frysfoder + grönsaker. Ett dagligt vattenbyte på ca 5 liter för din del behövs också om du matar mera.
Hälsar Klara