handdator

Visa fullständig version : yngel i bunke?

marina
2002-07-04, 22:31
har fått guppy yngel men problemet e att jag nyss köpt ett nytt akvarium så jag undrar kan man ha ynglena i hmm en bunke eller nått om man gör typ regelbunda vattenbyte?o i så fall hur gör med temperaturen?hur länge går det bra att ha dom där? och klarar dom sig utan hmm pumpen o så??*undrar*

Kezze
2002-07-05, 06:46
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
har fått guppy yngel men problemet e att jag nyss köpt ett nytt akvarium så jag undrar kan man ha ynglena i hmm en bunke eller nått om man gör typ regelbunda vattenbyte?o i så fall hur gör med temperaturen?hur länge går det bra att ha dom där? och klarar dom sig utan hmm pumpen o så??*undrar*

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Varför inte låta dina yngel vara kvar i akvariet? om du är rädd om dom (inte vill få dom uppätna) finns det ju finfina BB at införskaffa för en billig penning.. jag har däremot rätt så tättplanterat med Cabomba o där gömmer mina yngel sig . förmodligen går en o annan åt men det gör det ju i det vilda också.. men jag får gott om "små guppy" och andra ynglingar som jag byter eller säljer vidare..

hansg
2002-07-05, 07:24
De klarar sig bra i en bunke utan pump om du byter lite vatten varje dag, temp kan utan vidare vara c:a 18 - 20 grader och du kan ha dem så i månader,du kan även ha dem i en större "bunke" ute på balkongen under sommaren
hans-göran

hgl

nettrax
2002-07-05, 12:34
Fast har man dem på balkongen så får man ju givetvis undvika solljus, antar att detta är självklart för alla men ändå. Finns det inte risk för att skator käkar upp dem? Jag har mycket skator på min balkong.

hansg
2002-07-05, 12:53
lägg över något,plast eller dyl.
h-g

hgl

Annika
2002-07-05, 12:54
Både Skator och Kråkor är bra på att sno åt sig fiskar. Man får se till att fiskarna har gömställen i baljan eller så kan man spänna ett nät över baljan.

//Annika

nettrax
2002-07-05, 15:55
Nät är nog bättre än plast.