Visa fullständig version : Vi vill höra allt om ciklid stämman i malmö!!!
lillfrasse
2002-04-21, 18:14
För er som är lyckligt lottade och var på ciklid stämman i helgen så skulla jag vilja att ni skriver vad som hände osv...
Simma lungt....Lillfrasse
Kjell Fohrman
2002-04-22, 14:07
Hej Lillfrasse,
Det var en helt fantastisk helg med oerhört bra föredrag.
Tyskarna Andreas Spreinat och Uwe Werner visste vi på förhand att de höll världsklass som föredragshållare och de motsvarade verkligen förväntningarna med råge. Massor av kanonfoton ledsagat av trevliga berättelser på en lättförståelig engelska.
Även de svenska föredragshållarna höll mycket hög klass. David Johansson lostade oss på ett utmärkt sätt runt på olika ciklid-sajter och Sune Holms sprudlande entusiatiska föredrag om hur man bygger sin egen bakgrund av frigolit gjorde nog att de flesta av oss gick därifrån med tankar om var vi skulle få plats med ytterligare ett akvarium, för nu måste det hem och byggas.
Hela evenemanget var mycket lyckat och väl genomfört av Ciklidvännerna i Malmö. För mig var det den 23 ciklidstämman i rad (har jag för mig) och jag ser redan fram emot nästa.
Ett längre reportage från stämman kommer i nästa nummer av Ciklidbladet.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Jag instämmer, alla föredagen var mycket intressanta och givande. Jag vill inte lyfta fram något särskilt föredrag eftersom alla höll kanonklass. Visst blev man inspirerad av att bygga en "Sune Holm"- bakrund. Jag har byggt både i frigolit och plast tidigare och under Sunes föredrag fick jag en hel del nya tips och idéer. Jag började skissa på en ny inredning direkt när jag kom hem. Efter sommaren kommer jag att ge mig på ett nytt bygge. Tidigare har jag mest sett figolitbygge som en bakgrund bara. Denna gången tänker jag försöka mig på att bygga en komplett inredning med Malawisjöns mbunabiotop som förebild.
Ett stort tack till alla er som var med och arrangerade denna kanonhelg!
För mig var det bara den 2:a stämman, men jag förstår inte hur jag klarat mig utan dem tidigare. Jag ser också redan fram mot nästa.
mvh Michael Persson