Visa fullständig version : Ciklider i Holland och Belgien
Jag planerar att åka ner till Holland och besöka Ciklidbutiker under våren. Skulle vilja ha lite tips på vad som finns av intresse. Verdujin Cichlids är ju en välkänd butik, håller den samma klass som förr?
Jag har också planer att åka ner till Belgiens ciklidförenings "Cichlid Show" som hålls i Antwerpen under senare delen av Juni. Har någon tips på annat som är besöksvärt i närheten.
Michael Persson
Kjell Fohrman
2002-01-15, 09:59
Hej Micke,
Verduijn Cichlids är nog fortfarande den bästa och något jag kan rekommendera. Sedan är det löjliga att jag faktiskt har besökt ett antal olika affärer som också varit bra, men ofta har det varit någon vän (holländare eller belgare) som kört mig runt och då kommer man inte ihåg vare sig var man var eller vad affären hette.
I Belgien var den bästa i alla fall en affär som hette "Blue Neon" eller något liknande. Men om du skall besöka "Cichlid Show" i Antwerpen så maila i förväg till Belgiska Ciklidsällskapet så kan de säkert tipsa dig om bra affärer.
Ett litet tips bara - besöker du ett ciklidmöte i Belgien bör du inte ha ont av cigarettrök. Jag besökte ett av deras möten en gång och gjorde misstaget att sätta mig rätt långt bak. Det gick inte att se duken där diorna visades.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Adress till Verduijn Cichlids
Wollefoppenweg 107
Zevenhuizen (nära Rotterdam)
tel. 0031/10 45 50 253
e-post: info@verduijncichlids.com
Tack för ditt svar Kjell. Jag återkommer och berättar hur det går. Alla tips på vad som kan vara värt ett besök i Holland eller Belgien mottages tacksamt.
Mvh Michael Persson
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.