Visa fullständig version : Prenumerera
Kjell Fohrman
2002-01-06, 12:59
Ni är väl medvetna om att ni kan prenumerera på en avdelning. Om ni t.ex. är intresserade av Saltvattensfisk eller någon annan fiskgrupp så kan ni lägga in så ni får ett meddelande så snart någon skriver ett inlägg där.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Fohrman
Hej Kjell!
Hur gör jag för att avsluta en prenumeration?
MVH. Tomas Johansson
Kjell Fohrman
2002-01-06, 14:19
Gå upp överst till vänster på forumet och klicka på "Mina prenumerationer". Sedan är det bara att klicka på "Avsluta prenumeration (eller vad det nu stod)".
Enkelt och snabbt system.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Fohrman
OK, nu hittade jag det.
Men det står inte "avsluta prenumeration" eller något annat logiskt. Tydligen ska man klicka på den här lilla symbolen (http://www.zoopet.com/akvarium/forum/icon_unsubscribe.gif) som ligger längst till höger då man klickat "mina prenumerationer"
Det vore nog bra att byta den gif:en mot en textlänk istället "Avsluta prenumeration".
MVH. Tomas Johansson
Kjell Fohrman
2002-01-06, 15:29
Sorry, korrekt sätt att avsluta en prenumerationen är att öppna "Mina prenumerationer" och sedan klicka på ikonen till höger (kuvert och en penna)- då dyker texten "säg upp prenumeration upp".
Det var väl inte krångligt, för till och med jag hittade det snabbt som ögat.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Fohrman
Hej igen!
Nja, jag håller inte med om att det var så enkelt som du upplevde det. För dig var det uppenbarligen ingen tvekan om var man skulle klicka. Man jag snubblade på det och kanske är jag inte ensam...
Ta gärna en titt på: http://www.mediamirakel.com/zoopet.htm
så blir det tydligare vad jag menar.
//Tomas J
Kjell Fohrman
2002-01-07, 10:00
Hej igen Tomas,
Mitt inlägg var mer menat som ett skämt. När till och med jag kan (som inte kan nått om datorer) hitta rätt kan det ju inte vara krångligt.
Men det klart, även en blind höna kan ju hitta ett korn.
Nåväl skall i alla fall be Christian kolla om det går att lägga in någon annan och tydligare symbol.
Akvaristiska hälsningar
Kjell Fohrman
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.