handdator

Visa fullständig version : Klickbara bilder

matcan
2002-01-04, 08:36
Kan ni inte göra alla bilderna klickbara?
Nu när man vill titta på en bild i större format måste man klicka på den lilla ikonen som ser ut som ett dokument och ett förstoringsglas.

Kan inte även bilden i sig få vara en länk till den större upplaga? Det känns mer naturligt att klicka på själva bilden.

/Mattias

Christian Alfredsson
2002-01-04, 08:49
Jag hade önskat att det gick. Tyvärr så var jag tvungen att lösa det med förstoringsglaset. Anledningen är att vi idag har ca 1700 bilder och det kommer bli många fler. Vi måste ha ett sätt som både är snabbt och enkelt när vi lägger in bilderna.

Jag hoppas att det viktigaste är att de går att förstora. Även om klickningen blir lite onaturlig.

defdac
2002-01-09, 21:09
Det är inte så bra att du sätter både width och heigh till 150 på tumnaglarna eftersom bilder oftast inte är helt rektangulära (se t ex hur utdragen min tumnagel ser ut)

Christian Alfredsson
2002-01-10, 13:19
Är det bara på medlemsbeskrivningarna i forumet du hittar detta?

defdac
2002-01-10, 16:04
Japp!

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Är det bara på medlemsbeskrivningarna i forumet du hittar detta?

<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>