Värde på F1 skalarer ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    Värde på F1 skalarer ?

    Hubba !

    Är det något värde i F1 Scalarer, spetsnosar ?

    Om ja, på ett ungefär hur mycket / st isf.

    Om man tänker sig att de vid försäljning är i en 5-kronas storlek.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    I den storleken inte mycket
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • sme_h
      • November 2003
      • 625

      #3
      har du kläckt dem vid sidan av eller har de gått med föräldrarna?

      Har de gått med föräldrar bör ganska många hellre köpa några av dig än köpa ungdjur i affären iaf. Dock skulle jag själv inte vilja ha enbart syskon.
      1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        de går med mamma och pappa......av en kull på kanske 150 st....så är nu cirka 20 st kvar.....
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Värdet på skalarer beror oerhört mycket på hur de har gått. Har de inte dragits upp i ett akvarium som är minst 50 cm högt så är de inte värda mycket. Däremot skalarer som dragits upp i rejält höga akvarier (minst 50, men gärna 60 cm) och har en vacker gracil kroppsform kan man säkert få en del för.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            de har gått fram tills nu i ett 55 cm högt kar....men det börjar bli trångt....karet har ju "full besättning" sedan innan.....

            har tyvärr inget extra kar som är så högt....

            får fundera på vad jag skall göra.....
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            Arbetssätt...