Mina ciklider tar inte i ytan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    Mina ciklider tar inte i ytan

    Hej hej..Ja har 4 st fjärilsciklider och 2 regnbågsciklider.
    Vad ja undrar på är hur dessa normalt äter? Tar dominte sitt foder på ytan?
    Mina gör inte det iaf.Har köpt ciklidpellets å dessa pellets får flyta omkring helt oberört.Guppy ynglen är ju å nafsar på pelletsen,men inte en reaktion från cikliderna.
    Oftast brukar pelletsen va borta efter natten men ändå..
    röda mygglarver äter dom,men samma där.Det är inte nåt jätteintresse

    Ja har bara haft dom i 2 veckor typ..kommer det ändra sig eller ska ja byta foder?kör med Tetra ciklids sticks


    tack på förhand
    nesse
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Lägg dem i blöt innan och tryck ut luften lite ur dem innan du häller i dem så de sjunker istället...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • nesseman
      • December 2007
      • 362

      #3
      testade det idag.. för jag såg att du svarat det på nåt ställe.. Men varför är inte mina Ciklider på Hugget?..tar det ett tag innan dom blir det?Dom verkar inte hungriga helt enkelt.. å övermata dom gör ja inte.. dom fick inget igår.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Ursprungligen postat av nesseman
        testade det idag.. för jag såg att du svarat det på nåt ställe.. Men varför är inte mina Ciklider på Hugget?..tar det ett tag innan dom blir det?Dom verkar inte hungriga helt enkelt.. å övermata dom gör ja inte.. dom fick inget igår.
        De är blyga...

        Nej, jag vet faktiskt inte.... Ibland är de lite kinkiga, speciellt de där sorterna.. de är lite sönderavlade och känsliga... det kan vara att de är blyga.. har man otur så kan det vara att de mår dåligt och då dör de till sist.. men om de äter senare eller om det sjunker så är de bara skygga..
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        Arbetssätt...