Visa fullständig version : Räkbebisar
Har äntligen fått de första små räkbebisarna :D
Hur lång tid tar det innan de vuxit till sig, till iaf nån cm?
Har äntligen fått de första små räkbebisarna :D
Hur lång tid tar det innan de vuxit till sig, till iaf nån cm?
Brukar bara ta runt 1 månad för att de ska växa till 1 cm.
grattis:D!
Jag har också en massa småttingar, i diverse storlekar. Sen såg jag förra lördagen att det var 2 räkor som sprang runt med rom:)
Brukar bara ta runt 1 månad för att de ska växa till 1 cm.
Åh, inte längre? :D Tack för svar!
grattis:D!
Jag har också en massa småttingar, i diverse storlekar. Sen såg jag förra lördagen att det var 2 räkor som sprang runt med rom:)
Tack!
Åh, dom är ju så söta när dom är små. Kul! Trist bara att man måste vänta flera veckor innan dom kläcks... ;)
Jenny054
2007-10-19, 17:46
Grattis. :) Jag tycker dom växer ganska fort ändå..
För man sitter och spanar, ser ingenting sen efter några veckor så har man massvis.. :P
Såg igår att en av mina första "egenuppfödda" räkor går med rom, och den bör bara vara drygt tre-fyra månader...
Grattis. :) Jag tycker dom växer ganska fort ändå..
För man sitter och spanar, ser ingenting sen efter några veckor så har man massvis.. :P
Tack! Haha, jo jag misstänker att det blir så... Går ändå drygt 30 räkor i räkburken så det borde kunna bli räklingsinvation... ;)
Såg igår att en av mina första "egenuppfödda" räkor går med rom, och den bör bara vara drygt tre-fyra månader...
Vad roligt! Alltid roligast när ens "egna" får bebisar :) Kul att dom blir könsmogna så fort oxå :D
Amanda321
2007-11-12, 14:25
Vad är det för sorts räkor? :D själv har jag 6 st Amano räkor :) dom är gulliga men lite trist färg, ska nog köpa någon sorts crystal räka..
Vad är det för sorts räkor? :D själv har jag 6 st Amano räkor :) dom är gulliga men lite trist färg, ska nog köpa någon sorts crystal räka..
White pearl :D Men har crystal red & black och tigrar oxå :) Amano är ju jättefina! Men som du säger inte så jättefärgglada,kul när räkorna blir som en färgklick i karet.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.