Visa fullständig version : Blästersand, använt...farligt?
Bubbelinan
2007-10-16, 19:09
Här kommer en kanske helt dum fråga men ändå...
Jag har fått femtio kilo blästersand som jag tänkt ha i mitt akvarium, insåg dock när jag fått hem det att det måste vara färgflingor i det *suck*
Är det något fiskarna kan må dåligt över, borde jag kanske vara på den säkra sidan och köpa mig helt nytt? :confused:
Det är alltså använd blästersand du fått tag på?? Inte oanvänd i säck..//Annie
Bubbelinan
2007-10-16, 19:17
Nej, det är använd blästersand...
Maffia666
2007-10-16, 19:41
Här kommer en kanske helt dum fråga men ändå...
Jag har fått femtio kilo blästersand som jag tänkt ha i mitt akvarium, insåg dock när jag fått hem det att det måste vara färgflingor i det *suck*
Är det något fiskarna kan må dåligt över, borde jag kanske vara på den säkra sidan och köpa mig helt nytt? :confused:Köp ny sand det kostar inte så mycket, jag skulle inte chansa när blästersand är så billigt.:)
Jag kan vara beredd att hålla med maffia om detta, annors är det en väldigt nogrann sköljning vi talar om..//Annie
Bubbelinan
2007-10-16, 20:11
Jo jag antar att ni har rätt, det var väl latmasken i mig som ville att ni skulle säga att det är okej *skrattar* Men jag får säkerligen mindre problem om jag köper ny sand! :)
En liten fråga bara, klumpar sig blästersand så man måste röra om i det ofta eller håller det sig som sand så att säga?
En liten fråga bara, klumpar sig blästersand så man måste röra om i det ofta eller håller det sig som sand så att säga?
Den "beter" sig som vanlig fin sand dvs den klumpar sig inte :)
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.