handdator

Visa fullständig version : Ballongmolly-Hur ser man?

Lottie350
2007-08-13, 18:18
Hur ser man på en ballongmolly om den är med bebisar? Min är dalmatinerfärgad, mest svart, och det är lite svårt att se.
När jag köpte den var den i samma akvarium som hanarna så det är väl ganska så stor chans att under den tiden kunde den ha blivit med bebisar.
Och hur ser de ynglen ut? Någon som har bild?

tummen
2007-08-16, 16:06
Hur ser man på en ballongmolly om den är med bebisar? Min är dalmatinerfärgad, mest svart, och det är lite svårt att se.
När jag köpte den var den i samma akvarium som hanarna så det är väl ganska så stor chans att under den tiden kunde den ha blivit med bebisar.
Och hur ser de ynglen ut? Någon som har bild?

Hon borde bli ÄNNU bolligare/fetare än vanligt. Att hon blivit befruktad är nog sannolikt, de kommer omöjligt undan hanarna i det begränsade utrymmet i ett akvarium. Chansen/sannolikheten är alltså 100% att hon blivit befruktad. Det är bara en fråga om tid innan ynglen kommer. Med tät plantering så kommer ynglen klara sig på egen hand. Någon yngelkasse behövs alltså inte. Ynglen kommer nog likna platy/svärdbäraryngel. När de växer upp kommer de kanske likna riktiga molly, de går "tillbaka" till originalet genetiskt ibland.