Visa fullständig version : Vad är detta?
Det som pilarna visar på bilden?
http://i19.tinypic.com/2wc2xaf.jpg
/w1
Det är ett material som liknar bergull som du isolerar väggar med tror det är nån form av glasfiber.
Man har det i odlingar för att hålla växterna på plats det är rätt optimalt för odlarna, väger lite vid transport, billigt och lättarbetat.
Stenull som växterna odas i.
Totalt neutralt matrial som bara är till för att rötterna ska få något o växa i
Växterna drivs upp i basänger o krukerna används för o separera planterna .
Jag personligen avläsnar det från plantorna medans andra har det kvar ... har inte märkt någon skilnad förutom utseende
Stenull, Växterna är planterade i detta på "plantskolan" men det ska bort (liksom krukan) när växtenplanteras i karet.
Stennulen suger upp näring så att växten har fri tillgång under "uppdrivningstiden".
Man kan då undra om man inte ska låta ullen vara kvar så att växten får näring även i karet.
Det är så att de flästa växterna drivs upp emmerst, dvs med bara rötterna i vatten. Skulle man låta ullen vara kvar finns det risk att man får sig en liten algodling i karet.
okaj. När jag å en polare inredde mitt nya kar igår satt vi å funderade på vad det kunde vara bra till. Så, 2 växter har kvar stenullen och resten har det inte, får väl se sen om ett tag om det är någon skillnad.
Tack för svaren.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.